عروسی هشت میلیون دلاری: عروس ایرانی‌تبار است
به روز شده در      چهارشنبه 24 خرداد 1396     -   Wednesday June 14 2017

پسر یک میلیاردر نفتی نیجریه‌ای با دوست دختر مدل ایرانی‌تبارش طی مراسم مجللی در یک کاخ بریتانیایی، پیوند زناشویی بستند. عروسی آنها بیش از هشت میلیون دلار هزینه داشته است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

به گزارش نشریه انگلیسی سان، «فولارین الاکیا» پسر سرمایه­دار فعال نفتی نیجریایی در تعطیلات آخر هفته گذشته در یک مراسم عروسی لوکس در کاخ تاریخی بلنهیم آکسفوردشایر با دوست­ دختر زیبای ایرانی ­تبارش «نازنین جعفریان قیصری­ فر» ازدواج کرد. مادر داماد، خانم «فولورونشو الاکیا»، یکی از بزرگترین سرمایه ­داران نفتی نیجریه است که توسط مجله فوربس به ­عنوان چهاردهمین زن ثروتمند آفریقا و هشتادمین زن قدرتمند جهان معرفی شده است. ثروت خانم الاکیا حدود دو و یک دهم میلیارد دلار تخمین زده می ­شود.

عروس خانم ایرانی، نازنین جعفریان، فارغ ­التحصیل رشته مهندسی زیست‌ ­پزشکی از دانشگاه منچستر است. او همچنین دیپلم رشته حقوق دارد و به­ عنوان مدل و نیز مشاور بازاریابی کار کرده است. داماد نیجریایی، آقای فولارین الاکیا، کارآفرین، سرمایه ­گذار و فیلمبردار است و همسر اولش را به دلیل ابتلا به سرطان از دست داده است. 

کاخ بلنهیم که محل برگزاری مراسم عروسی این زوج بود، در منطقه ووداستاک قرار دارد که سرزمین اجدادی وینستون چرچیل، نخست­ وزیر مشهور بریتانیاست و در میان یک میلیون گل رز قرار گرفته است. برای آرایش گل‌­های این مراسم، طراح مشهور گل، جف لیتهم در نظر گرفته شد که پیش از این برای مراسم ستارگان معروفی همچون «مدانا» و «کارداشیان» کار کرده است و برای سازماندهی گل کاری این عروسی، سی نفر همکار به او کمک کرده و حدود چهارصد و هشتاد هزار دلار حق­ الزحمه دریافت کرده است.

برای این عروسی کیک سه و شش دهم متری در نظر گرفته شده بود و برنامه آتش ­بازی مفصلی نیز در پایان مراسم برگزار شد. کل هزینه­ های عروسی، حدود هشت میلیون و سیصد هزار دلار برآورد شده است.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©