دانشمند ایرانی تبار برنده جایزه «یونسکو 2017»
به روز شده در      یکشنبه 4 تیر 1396     -   Sunday June 25 2017

شورای هماهنگی بین المللی برنامه جامع زیست کره (بایوسفر) و انسان (MAB) یونسکو، یک دانشمند ایرانی را در میان دریافت کنندگان جوایز سال 2017 این نهاد سازمان ملل متحد انتخاب کرده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

«امیرحسین موسوی» دانشمند ایرانی­ تبار مقیم مجارستان به دلیل تحقیق در زمینه نظارت و ارزیابی پایداری ذخایر زیست­کره (بایوسفر) با استفاده از مدل­ های بازرگانی پایدار، موفق به دریافت جایزه دانشمندان جوان برنامه MAB (برنامه جامع ارتباط زیست کره و انسان) سازمان یونسکو در سال 2017 شده است.

از سال 1989، شورای هماهنگی بین­المللی برنامه MAB بطور سالانه جایزه­ا ی پنج­ هزار دلاری برای تشویق دانشمندان جوان به پژوهش بر روی زیست­بوم ­ها (اکوسیستم­ ها)، منابع طبیعی و تنوع زیستی در نظر گرفته است. جایزه MAB یونسکو هر ساله به چهار تا هفت نفر از پژوهشگران جوان از سراسر جهان اعطا می­ شود و امسال امیرحسین موسوی در بین هفت دانشمند جوان انتخاب شده سال 2017 است.

آقای موسوی در سال جاری علاوه بر جایزه MAB یونسکو موفق به کسب جوایز علمی دیگری شده است. از جمله افتخارات بدست آمده توسط این دانشمند جوان ایرانی ­تبار می­ توان از جایزه استعدادهای آینده TU-Darmstadt آلمان، جایزه Go Styria دانشگاه گراتز اتریش و جایزه بورس تحصیلی دانشگاه Bauhaus-Universität Weimar  آلمان نام برد که برای موفقیت در کارهای تحقیقاتی به وی اعطا شده­اند.

مبنای اصلی پژوهش­ های امیرحسین موسوی بر پایه نیاز بشریت به ابزار دقیق پیش­بینی و تصمیم­گیری برای کاهش تغییرات آب و هوایی کره زمین استوار است. او متخصص دانش جمع ­آوری داده ­ها و علم تحلیل و نتیجه گیری از آنهاست. آقای موسوی با ارایه مدل پیش­ بینی – تصمیم­ گیری، معتقد است که انسان می ­تواند با در اختیار داشتن فناوری های پیشرفته و آخرین اکتشافات، آنها را تبدیل به نوآوری­ هایی در زمینه پیش­ بینی و تصمیم ­گیری برای کاهش تغییرات آب و هوایی کند.

این دانشمند جوان ایرانی ­تبار می­ گوید، می­ توان به وسیله هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات از داده­ های بدست آمده برای زندگی سبزتر بشر بر روی زمین مادر استفاده کرد.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©