هشدار نیویورک پست: هکرهای ایرانی زیر اسم زنان سکسی
به روز شده در      چهارشنبه 11 مرداد 1396     -   Wednesday August 2 2017

نیویورک پست به تازگی در تحقیقی که به قلم Dana McCauley منتشر کرده است از پرونده پیچیده‌ای پرده برداشته است که نشان می دهد گروه بزرگی از شهروندان آمریکا اعم از ایرانیان و غیر ایرانیان قربانی یک سامانه سرقت اینترنتی اطلاعات شده اند که از سوی نهادهای امنیتی در جمهوری اسلامی طراحی شده و در حال اجراست.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
نیویورک پست می نویسد: اخیرا گروه هکرهای وابسته به جمهوری اسلامی در ایران با استفاده از پروفایل‌های جعلی مربوط به خانم‌هایی که برای مردان جاذبه جنسی دارند، دست به سرقت اطلاعات افراد زده‌اند.
چندی پیش کاراکتر زن زیبا رویی به نام «میا اش» در شبکه‌های اجتماعی با مردان بسیاری باب دوستی و معاشقه مجازی باز کرد. میا اش در فیس‌بوک، لینکدین، و واتس اپ با تصاویری از یک زن دلربا با مردان ارتباط برقرار کرد و با بسیاری از آنان طرح دوستی ریخت و ساعت‌ها گفتگوی اینترنتی (چت) انجام داد اما طعمه‌ها خانم میا هیچکدام نمی‌دانستند که دوست مجازی آنها وجود خارجی ندارد و فقط دامی از سوی هکرها برای تخلیه اطلاعاتی ایشان است. این هکرها با یک طرح جدید، از تسلیم مردان در برابر جاذبه جنسی زنانه سواستفاده کرده و تهاجم ضد اطلاعاتی خصمانه‌ای در دنیای مجازی اینترنت به راه انداخته‌اند. طعمه‌های این هکرها که بسیار سازمان یافته از سوی یک دولت خارجی پشتیبانی می‌شوند، شامل اقشار مختلف مردم هستند؛ از خبرنگار و روزنامه‌نگار گرفته تا نظامیان، استادان دانشگاه و سیاست‌مداران.
به گزارش نیویورک پست، کمپانی امنیت سایبری SecureWorks اعلام کرده است که شخصیت غیرواقعی میا اش، کاراکتری مجازی برای تخلیه اطلاعاتی بوده و عکس‌های او نیز مربوط به زن بی‌گناهی از رومانی است که مورد استفاده هکرها قرار گرفته است. شرکت امنیت شبکه سکیور ورکس اضافه می-کند که گروه هکری مورد پشتیبانی حکومت جمهوری اسلامی، Cobalt Gypsy نام دارد که به اسم مستعار OilRig فعالیت می‌کند.
میا اش خود را بعنوان عکاس عروسی یا پرتره معرفی می‌کند و می‌خواهد در مورد کشور شما بیشتر یاد بگیرد. هدف هکرهای کبالت جیپسی بیشتر کارکنان شرکت‌های مخابراتی، هوا – فضا و کمپانی‌های نفت و گاز بویژه در منطقه خاورمیانه بوده است. به گفته کارشناس امنیت سایبری شرکت سکیور ورکس، هدف اصلی هکرهای وابسته به جمهوری اسلامی، سرقت شناسه (User Name) و گذرواژه (Password) بخش‌های حساس اطلاعاتی نهادها و شرکت-های مورد نظرشان بوده است. آنها بوسیله شخصیت دروغین میا اش، فایل بدافزاری به نام PupyRAT به رایانه قربانی ارسال می‌کنند و پس از اینکه کاربر این سند را بر روی کامپیوتر خود اجرا می‌کند، به آسانی کنترل اطلاعات دستگاهش در اختیار هکرها قرار می‌گیرد و هرگونه داده‌ای را که بخواهند، می-توانند به سرقت ببرند.
شرکت امنیت شبکه SecureWorks می‌افزاید، اطلاعات مورد سرقت هکرهای کبالت جیپسی، کاملا با علاقمندی‌های حکومت جمهوری اسلامی همخوانی دارد و کارکنان سازمان‌های خاصی را در اسراییل، ایالات متحده، عربستان سعودی، عراق و هندوستان مورد هدف قرار داده است.
در پایان از کاربران شبکه‌های اجتماعی خواسته شده تا در ارتباط با افراد ناشناسی که می‌خواهند باب دوستی با ایشان باز کنند و معمولا برای ایجاد پیوندهای دوستانه یا عاشقانه از علاقمندی‌های قربانی خود سود می‌برند، با احتیاط کامل برخورد کنند.
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©