سه شهروند ایرانی تبار در دادگاه فدرال آمریکا تفهیم اتهام شدند
به روز شده در      شنبه 25 شهریور 1396     -   Saturday September 16 2017

دادگاه فدرال در کلیولند در ایالت اوهایوی آمریکا سه شهروند ایران را در پی «نقض تحریم‌های» یک‌جانبه ایالات متحده و مشارکت در فروش کالاهای ممنوعه و ارسال آنها به ایران تفهیم اتهام کرد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

آن طور که وب‌سایت محلی «کلیولند‌دات‌کام»، گزارش داده، یک زن ۵۲ ساله ایرانی به نام پریسا محمدی هفته گذشته در همین ارتباط در آمریکا دستگیر شده است. در این گزارش علاوه بر خانم محمدی، از دو ایرانی دیگر به نام‌های محمد خضرایی شانه‌ای‌ور و آرزو هاشمی‌نژاد علمداری و یک شرکت ثبت‌شده در کانادا تحت نظر آقای شانه‌‌ای‌ور نام برده شده است.

دادگاه فدرال این سه شهروند ایران را متهم کرده است که در طول سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ قانون تحریم آمریکا علیه جمهوری اسلامی را زیر پا گذاشته و در فروش سه میلیون دلار کالا و انتقال آن به ایران دست داشته‌اند.

آن طور که مقامات فدرال آمریکا در شکواییه خود نوشته‌اند، این سه نفر کالاهای مذکور را که از جمله در صنایع نفت و گاز و انرژی کاربرد داشته ابتدا به کشورهای امارات متحده عربی و ترکیه و از آنجا به ایران فرستاده‌اند.

پرونده این افراد در ماه ژانویه سال جاری به دادگاه ارسال شده، اما خبر آن تازه در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. با بالا گرفتن موضوح تحریم‌های ایران به‌ویژه در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد کار دور زدن این تحریم‌ها و ارسال اجناس مورد نیاز در کشور به‌ویژه در حوزه‌های نفت و انرژی و اتمی نیز رونق گرفت. همین باعث شد که در طول سال‌های گذشته چندین نفر که بیشتر آنها شهروندان دو تابعیتی آمریکایی ایرانی تبار بودند به جرم زیر پا گذاشتن قانون تحریم‌های آمریکا در این کشور یا کشورهای دیگر از جمله آلمان و فرانسه به دادگاه رفته و نهایتاً سر از زندان درآورند.

آمریکا همواره با برنامه موشکی و هسته‌ای ایران را غیر صلح آمیز خوانده و برای مهار اهداف توسعه نظامی رژیم اسلامی ایران محدودیت هایی اعمال کرده است.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©