پذیرش مجدد پناهجویان با محدودیت‌هایی برای ایرانیان آغاز شد
به روز شده در      چهارشنبه 3 آبان 1396     -   Wednesday October 25 2017

دولت ایالات متحده اعلام کرد پذیرش پناهجویان را پس از پایان فرمان منع پذیرش ۱۲۰ روزه پرزیدنت دونالد ترامپ، دوباره از سر گرفته است. اما در مورد پذیرش پناهجویان از ایران و ده کشور دیگر محدودیت‌هایی اعمال خواهد شد. کشورهایی که محدودیت‌های تازه و بیشتری شامل آن‌ها شده، عموما از بی ثباتی سیاسی رنج می‌برند و یا در ساختار حاکمیت آنها دشمنی با ایالات متحده به عنوان سیاست رژیم حاکم شناخته می‌شود.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
مهلت فرمان رییس جمهوری در مورد منع پذیرش پناهجویان در ۲۴ اکتبر پایان پذیرفت و دولت نیز منع پذیرش را تمدید نکرد. با این همه جای این فرمان را، فرمان اجرایی تازه‌ای گرفته که‌ می‌کوشد ضمن رعایت موارد امنیت مردم آمریکا به سنت پناهجو پذیری ایالات متحده وفادار بماند.
جنیفر هیگنز، مدیر نهاد خدمات شهروندی و مهاجرتی ایالات متحده گفته است: «امنیت شهروندان آمریکا، مهم‌ترین اولویت ما است».
محدودیت‌های بیشتری که در این فرمان برای پذیرش پناهجویان وجود دارد، مربوط به شهروندان ایران، مصر، عراق، لیبی، مالی، کره شمالی، سومالی، سودان جنوبی، سودان، سوریه و یمن می‌شود.
این محدودیت‌ها از جمله بررسی ۹۰ روزه پیشینه و وضعیت درخواست‌کنندگان حق پناهندگی، توسط سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی ایالات متحده است.
کشورهایی که محدودیت‌های تازه و بیشتری شامل آن‌ها شده، عموما از بی ثباتی سیاسی رنج می‌برند و یا در ساختار حاکمیت آنها دشمنی با ایالات متحده به عنوان سیاست رژیم حاکم شناخته می‌شود.
بر پایه آمار و گزارش‌ها، بخش بزرگی از شهروندان درخواست‌کننده حق پناهندگی در ایالات متحده، از این کشورها می‌آیند.
در سال مالی گذشته در آمریکا که ۳۰ سپتامبر به پایان رسید، از میان بیش از ۵۳ هزار پناهجوی پذیرفته‌شده به خاک آمریکا، بیش از ۲۲ هزار نفر شهروندان سوریه، عراق، ایران و سومالی بودند.همزمان با این خبر گزارش شده‌است که دیوان عالی ایالات متحده، پرونده‌‌ای که مشروعیت قانونی فرمان منع پذیرش پناهجو از طرف ترامپ را به چالش کشیده بود، به‌دلیل پایان‌یافتن مهلت اجرای آن، رد و مختومه اعلام کرد و به این ترتیب راه را برای اعمال قوانین جدید باز گذاشت.
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©