علی بانگی به آزار جنسی در کانادا محکوم شد
به روز شده در      شنبه 4 آذر 1396     -   Saturday November 25 2017

یک فعال حقوق بشر و آزادی رسانه ایرانی کانادایی علی کریمی‌زاده بانگی، مشهور به علی بانگی که از بنیانگذاران سازمان اصل ۱۹ (در زمینه آزادی اینترنت و فیلترینگ در ایران) بوده، امروز در دادگاهی در شهر تورنتو به ازار جنسی عیله قربانی خود متهم شد. دادگاه هنوز اطلاعاتی در خصوص شاکی پرونده منتشر نکرده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

 وکیل آقای بانگی اعلام کرده است که موکلش ادعاهای مطرح شده در جلسه دادگاه را نپذیرفته است اما با این حال جو دادگاه بر علیه موکل او پیش رفته است. وی همچنین اذعان کرده به دلیل مفتوح بودن پرونده از ارائه جزئیات معذور است.

«سازمان اصل ۱۹» پیش از این با بکب از دپارتمان‌های دانشگاه تورنتو همکاری داشته‌است. اما دانشگاه تورنتو اعلام کرده که دیگر با کارکنان «اصل ۱۹» ارتباطی ندارد. «اصل ۱۹» در سال ۲۰۱۴ برای جایزه «لاله» حقوق بشر از سوی دولت هلند نامزد شده بود.

با انتشار خبر اعلام اتهامات مستدل علیه آقای بانگی، این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که علی بانگی از این سازمان استعفا داده است و دسترسی وی به کانال‌های ارتباطی داخلی «اصل ۱۹» مسدود شده است.

به گزارشوب سات روزنامه  مترونیوز، در سال ۲۰۰۹ اتهاماتی در مورد آزار جنسی و ارائه مخدر به فرد دیگر، در مورد آقای بانگی مطرح شد، اما حکمی در مورد این اتهام در دادگاه صادر نشد و پرونده مختومه اعلام شد. یکی از کارکنان سابق «سازمان اصل ۱۹» نیز در واکنش به این خبر در توئیتی نوشت «او رئیس سابق من بود و با تجربه ای که من داشتم، از این اتفاق تعجب نمی کنم.»

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©