عباس عطار، راوی تصویرگر روزهای انقلاب ۵۷، درگذشت
به روز شده در      سه شنبه 11 اردیبهشت 1397     -   Tuesday May 1 2018

عباس عطار، عکاس برجسته ایرانی تبار در سن ۷۴ سالگی بر اثر بیماری سرطان در پاریس چشم از جهان فرو بست.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
شهرت عباس عطار بیشتر بدلیل عکس های بی نظیری است که از صحنه های مختلف انقلاب سال ۱۳۵۷ ایران گرفت. عطار به سال ۱۳۲۳ در شهرستان محروم خاش از توابع استان سیستان و بلوچستان به دنیا آمد. او دانش‌آموخته مطبوعات و ارتباطات در انگلستان و عاشق عکاسی بود. در ۱۹۸۱ به آژانس عکس مگنوم فوتوز پیوست و در ۱۹۸۵ عضو تمام وقت مگنوم شد تا اینکه از ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۱ رئیس دوره‌ای آن آژانس شد. 
نشریه نیویورک تایمز با انتشار خبر درگذشت عباس عطار ضمن معرفی آثار وی، از زندگینامه و فعالیت های هنری آن مرحوم گزارش مفصلی تهیه کرده است. در سال ۱۹۵۲، عباس وقتی کمتر از ده سال داشت به همراه خانواده از ایران مهاجرت کرد. ازهمان کودکی به عکاسی علاقمند بود و در سن ۱۴ سالگی نخستین تجربه جدی تصویربرداری را دراستقلال الجزایر بدست آورد. وقتی ۲۶سال داشت، عکس هایش در نشریات معتبر جهان منتشر می شد. 
عکس های عباس عطار با درونمایه اجتماعی و سیاسی از جنگ ها و انقلاب ها از گوشه و کنار دنیا مجموعه ای کم نظیر بوجود آورده است. بین سال های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۹، آرشیو عکس های عطار از حوادث حواشی و متن انقلاب اسلامی، منبع مصوری از تاریخ معاصر ایران است. او درباره تصاویر آن روزها می گوید: «برای تاریخ عکس گرفتم!»
زنده یاد عباس عطار روز ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ در پاریس چشم از جهان فرو بست.
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©