مسابقه فوتبال ایران- کامبوج، پیروزی تاریخی بانوان ایرانی بر تبعیض جنسیتی
به روز شده در      پنجشنبه 18 مهر 1398     -   Thursday October 10 2019

علیرغم حصارکشی و امنیتی ساختن فضای استادیوم آزادی و محدودیت فروش بلیت به بانوان، بیش از 3500 نفر از بانوان ایرانی با حضور خود در پنج شنبه شب 18 مهرماه ( 10 اکتبر 2019) در مسابقه فوتبال ایران-کامبوج یاد و خاطره دختر آبی را گرامی داشتند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

حضور سبز بانوان دربازی فوتبال ایران و کامبوج نشان از شکست و عقب نشینی رژیم جمهوری اسلامی و آغاز پیروزی بانوان ایرانی پس از 40 سال تبعیض جنسیتی می باشد. هر چند این پیروزی با هزینه های گزافی از جمله شکنجه و زندانی شدن زنان و دختران علاقمند به فوتبال، در نهایت خودسوزی دختر آبی و نیز با فشار و تهدیدات فیفا بدست آمد.

با شروع مسابقه فوتبال و گذشت دقایقی از نیمه نخست آن ، تعداد دیگری از زنان توانستند در سکوهای مجاور بنشینند. این در حالی است که بخشی از ورزشگاه آزادی خالی بود و اگر بلیت فروشی به صورت محدود نبود، زنان می‌توانستند استادیوم را پر کنند.  

ناگفته نماند تصاویر بانوان در حال تشویق تیم فوتبال ایران، از شبکه صدا وسیمای جمهوری اسلامی بصورت تار و از فاصله بسیار دور نشان داده شد و گزارشگر این شبکه از نیمه بازی و تنها یکبار به حضور بانوان ایرانی در استادیوم آزادی اشاره کرد. همچنین تعدادی از بانوان در طی این مسابقه، پلاکاردهای « دختر آبی» را در دست گرفته بودند که نیروهای انتظامی با آنها برخورد کردند و به جمع آوری این پلاکاردها اقدام نمودند. 

لازم به یادآوری است، سحر خدایاری معروف به دختر آبی پس از تلاش برای ورود به استادیوم آزادی برای تماشای مسابقات لیگ برتر ایران بازداشت شد. وی در اعتراض به بازداشت و برخورد نیروهای انتظامی و قضایی در نزدیکی دادسرای تهران خودسوزی کرد و درست یک ماه پیش در 18 شهریور ماه ، پیش از آن که بتواند پا به استادیوم بگذارد در بیمارستان درگذشت.

گفتنی است مسابقه فوتبال ایران- کامبوج با نتیجه 14 بر صفر به نفع ایران به پایان رسید. تیم فوتبال ایران با این نتیجه در گروه سوم رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ در صدر جدول می باشد.

.

 

 

 

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©