در پی اعتراضات اخیر در ایران، 200 نفر کشته و 3000 نفر مجروح شدند
به روز شده در      سه شنبه 28 آبان 1398     -   Tuesday November 19 2019

یک منبع آگاه از وزارت کشور ایران که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد بنا بر آمار ارسالی فرمانداری های سراسر کشور به این وزارتخانه، مشخص شد از روز جمعه تا ساعت 1 بعدازظهر روز دوشنبه به وقت ایران، تعداد، 200 نفر کشته و بیش از 3000 نفر مجروح شده اند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

همچنین بنابر آمار به ثبت رسیدە در مرکز آمار سازمان حقوق بشری هه نگاو، در پی اعتراضات که از روز جمعه ۲۴ آبان ماه در شهرهای مختلف ایران آغاز شده است، دستکم ۴۵ نفر در شهرهای جوانرود، مریوان، سنندج، سقز و بوکان کشته شده‌اند. همچنین بیش از ٥٠٠ نفر از معترضین با شلیک مستقیم نیروهای مسلح ایران زخمی شدەاند کە بیشتر آنها از ترس اینکه بازداشت نشوند به مراکز درمانی مراجعە نکردەاند.

به گزارش این شبکه حقوق بشری، تا به این لحظه دستکم ۱۵ نفر از افراد حاضر در اعتراضات به گرانی بنزین در کرمانشاه نیز با شلیک مستقیم نیروهای مسلح وابسته به جمهوری اسلامی ایران جان خود را از دست داده‌اند.

پیشتر سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده است در جریان اعتراض‌های چند روز اخیر در ایران، حداقل ۱۰۶ نفر در ۲۱ شهر ایران کشته شده‌انددر پی تیراندازی مستقیم نیروهای سرکوبگر نظام جمهوری اسلامی به معترضین،  گزارش شده بود که تعدادی در شهرهای بهبهان خوزستان ، سیرجان، مریوان، اصفهان، شیراز، گلشهر و شهریار کرج جان خود را از دست دادند.

 

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©