دولت آمریکا می بایست غولهای اینترنتی را از تحریم معاف می کرد نه کشورهای خریدار نفت از ایران را !
به روز شده در      جمعه 6 دی 1398     -   Friday December 27 2019

به گزارش لس آنجلس تایمز در حالی که مقامات ایرانی به منظور سرکوب کردن اعتراضات خیابانی هفته‌های اخیر قطع تقریباً مطلق اینترنت را در ایران به مرحله اجرا درمی‌آوردند، نیما فاطمی تکنسین بارز ایرانی مقیم آمریکا دست به اقدامی عملی زد. هرچند علی رغم زحمات شبانه‌روزی و بدون وقفه، نیما به همراه بیست نفر دیگر از دستیارانش برای اولین بار موفق به ترمیم جریان اینترنت نشدند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
قطع اینترنت در نوامبری که گذشت نه فقط منجر به پیشگیری ناراضیان از تشکیل اجتماعات شد، بلکه مخابره وقایع مرگبار نیز به خارج از کشور در زمان وقوع به طور کلی مختل شد. قطعی اینترنت و بی‌خبری تظاهر کنندگان منجر به کشته شدن بیش از 300 نفر(عفو بین الملل )  و به قولی 1500 نفر (خبرگزاری رویتر) از فعالان این حرکت به دست قوای ضدشورش دولتی گردید.
جمهوری اسلامی به منظور به حداقل رساندن وابستگی افراد به شبکه اینترنت جهانی، اقدام به برقراری یک شبکه داخلی نموده است و با ارائه قیمت‌های فوق‌العاده نازل میلیون‌ها ایرانی را تشویق به استفاده از این شبکه نموده‌اند.
علیرغم قیمت‌های پایینتر این شبکه‌های داخلی مردم استقبال چندانی از این شبکه‌ها به دلیل احتمال استراق سمع‌های دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران، ننموده‌اند.
پس از لغو قرارداد اتمی برجام توسط پرزیدنت ترامپ در سال گذشته، و برقراری مجدد تحریم‌ها از سوی امریکا کمپانی‌ها بزرگ به مانند Google App Engine، Digital.com و Git Lab قراردادهای خود را با ایران لغو کردند. این لغو قراردادها باعث شد که فعالان حقوق بشری ایرانی که در امور اینترنتی خبره هستند نتوانند ارتباط مردم ایران را با اینترنت ممکن کنند.
ایرانشهر: متاسفانه دولت امریکا به جای این که معافیت برای کشورهای دوست خود را در معاملات نفتی آنها با ایران برقرار کند می‌بایست معافیت از تحریم ها را برای کمپانی‌های بزرگ اینترنتی برقرار می‌کرد.
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©