رونمایی اولین تصویر رنگی تلسکوپ فضایی جیمز وب با حضور رئیس جمهور آمریکا
به روز شده در      سه شنبه 21 تیر 1401     -   Tuesday July 12 2022

رئیس‌جمهور آمریکا، طی مراسمی در روز دوشنبه 11 ژوئیه در کاخ سفید از اولین عکس تمام‌رنگی تلکسوپ فضایی جیمز وب رونمایی کرد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

بنا به گزارش ناسا، این عکس که از دورترین نقطه کهکشانی گرفته شده است، نقطه عطفی در جهت شناخت چگونگی تکامل کیهان از اولین روز و نخستین کهکشان‌ها تا به امروز بشمار می آید.

جو بایدن در این مراسم گفت: «این تصاویر به جهان یادآوری می‌کند که آمریکا می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد».

معاون رئیس جمهوری آمریکا، کاملا هریس در ادامه اظهار داشت: «اکنون ما وارد مرحله جدیدی از اکتشافات علمی می شویم. تلسکوپ فضایی جیمز وب با تکیه بر میراث هابل، به ما امکان می‌دهد تا عمیق‌تر از همیشه و با وضوح خیره کننده فضا را ببینیم این اطلاعات دانش ما را در مورد منشأ جهان، منظومه شمسی و احتمالا خود زندگی افزایش می‌دهد.»

تلسکوپ جیمز وب با استفاده از نور ماورای قرمز، قادر است از غبار کیهانی عبور کرده و دورتر از گذشته را ببیند. این تلسکوپ همچنین قرار است اولین کهکشان‌ها و ستارگانی را که در یک جهان نوپا شکل گرفته‌اند را آشکار کند.

پیش از جیمز وب، دانشمندان سال‌ها با کمک تلسکوپ هابل به کشف کائنات پرداختند، اما جیمزوب قادر است تصاویری شفاف‌تر از اعماق بیشتر کیهان را به زمین ارسال کند.

براساس اعلام ناسا همه تصاویر دریافتی از جیمزوب صبح سه‌شنبه به وقت شرق آمریکا از تلویزیون ناسا برای علاقمندان به نمایش در می‌آید.

تلسکوپ فضایی جیمز وب که در زمستان ۲۰۲۱ بر روی یک موشک آریان ۵ از گویان فرانسه به فضا پرتاب شد از دو ماه قبل در حال آزمایش و تراز کردن بوده‌ است. جیمز وب پس از عملیاتی شدن، به عنوان مأموریت شاخص ناسا در اخترفیزیک جانشین هابل می‌شود.

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©