بیگ دل کیچن « Big Dill Kitchen»، رمز و راز پنهان آشپزی ایرانی در برکلی
به روز شده در      سه شنبه 18 مرداد 1401     -   Tuesday August 9 2022

ترجمه از: آریا
هلیا صادقی، دانشجوی دانشگاه برکلی، که در کسب و کار جدید خود، تاپ ترین کیک ها با طعم و رایحه آشپزی خانگی ایرانی را تهیه می کند، بر این باور است که تنها آشپزی در زندگی پر مشغله امروزی، به او آرامش می بخشد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
هلیا صادقی، دانشجوی دانشگاه برکلی کالیفرنیا و آشپز و نانوای معروف اوکلند، که در سال 2016 از سن 17 سالگی ایران را ترک کرده می گوید: " پس از مهاجرت، وقتی بالاخره یک محل ثابتی در آمریکا پیدا کردم، اولین کاری که کردم این بود که یک همزن برقی پایه دار خریدم." 
هلیا، شش سال بعد، فراتر از خرید یک همزن گام برداشت، چون از آن زمان، یک کسب و کار مربوط به کیک های سفارشی به نام« بیگ دل کیچن» تأسیس کرد که یکی از آشپزخانه های است که بیشترین متقاضی و مشتری کیک های منطقه را دارد. 
البته این موفقیت، کمی زمان برده تا اینکه هلیا به این نقطه رسیده است. او پس از چند سال جابجایی در ایالت طلایی کالیفرنیا، ازشهرهای ساکرامنتو گرفته تا لانگ بیچ، سرانجام در اوکلند شهری که بنابه گفته وی در آنجا ریشه دوانده  است و آن جا را «خانه» می نامد، مستقر شد.
هلیا، کیک های خود را با طعم و رایحه میهن خود «ایران» تهیه می کند.  مانند کیک اسفنجی شکلاتی با طعم لوندر(اسطوخودوس) یا کیک لایه ای وانیلی پر از تکه های موز آغشته در شیر گل رز با خامه زده شده  با عسل نمکی.
او می گوید «این کیک ها، من را به یاد نانوایی های کشورم می اندازد".
هلیا می گوید: " واژه DIL در فارسی به معنای «دل یا قلب» است، از این رو، عنوان« بیگ دل کیچن» در فارسی، به معنای «آشپزخانه دل بزرگ یا قلب بزرگ» می باشد ." 
او  اضافه می کند: "  این مسأله من را به یاد مادربزرگم می اندازد که چگونه در آشپزخانه کار می کرد و زمان زیادی را در آنجا سپری می کرد. به همین دلیل، مادر و هم مادربزرگم، هر دو نقش و تأثیر  بسیار زیادی در آشپزی من داشته اند".
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©