کاوه مدنی: حکومتی که به حقوق بشر احترام نمی گذارد، به تغییرات آب و هوایی و محیط زیست اهمیت نمی دهد.
به روز شده در      جمعه 20 آبان 1401     -   Friday November 11 2022

کاوه مدنی رئیس اندیشکده آب سازمان ملل متحد که از ابتدای فوریه ۲۰۲۳ (۱۲ بهمن ۱۴۰۱) عهده‌دار این سمت خواهد بود، در مصاحبه ای با شبکه خبرگزاری الجزیره گفت: نمی توان انتظار داشت، حکومتی که امروز به حقوق بشر احترام نمی‌گذارد، به تغییرات آب و هوایی و حفظ محیط زیست و حقوق نسل‌های آینده اهمیت بدهد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
کاوه مدنی خاطرنشان کرد: « برای  جوانان ایرانی بسیار سخت است که مسئولین جمهوری اسلامی را ملزم به اجرای اقدامات اقلیمی کنند.». وی افزود: « در حالی که در بسیاری از کشورها مبارزه مسالمت‌آمیز برای سلامت آینده سیاره ما، حقی است که به نسل جوان داده شده است، بسیار دردناک است که در ایران کودکان و جوانان ما در خیابان‌ها و مدارس برای اصلی ترین حقوق خود، کشته می‌شوند.»
تحلیلگران می گویند که مشارکت جمهوری اسلامی ایران در تلاش جهانی با هدف مبارزه با گرمایش سیاره زمین، بسیار ناامیدکننده است.
محمد محمود، مدیر برنامه آب و هوا و کارشناس ارشد موسسه خاورمیانه با تأیید این مطلب به خبرگزاری الجزیره گفت: « کشورهای دیگر در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در حال انجام تلاش های هماهنگ برای مقابله با تغییرات آب و هوایی در آینده هستند، اگرچه ممکن است ادعاهای آنها آرمانی باشد تا واقعی، ولی در مورد ایران حداقل چنین چیزی وجود ندارد».
یادآوری می گردد: کاوه مدنی استاد مرکز سیاست محیط زیست کالج سلطنتی لندن (امپریال کالج لندن) و پژوهشگر پیشین دانشگاه یِیل و چهره‌ شناخته‌شده بین‌المللی در حوزه محیط زیست می باشد که  در سال ۱۳۹۶ به دعوت دولت حسن روحانی به ایران رفت و به معاونت سازمان حفاظت محیط زیست برگزیده شد، اما چند ماه بعد و همزمان با موج بازداشت فعالان محیط زیست بازداشت شد و به دلیل بازجویی‌ها و فشار نهادهای امنیتی بر خانواده‌اش در نهایت مجبور به استعفا و ترک ایران شد.
 
ترجمه گروه خبری ایرانشهر 
منبع : خبرگزاری الجزیره 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©