مقایسه ناجوانمردانه اسماعیل هنیه و عبدالرحمن قاسملو
به روز شده در      جمعه 19 مرداد 1403     -   Friday August 9 2024

این بار در سایت اخبار روز (سایت سیاسی خبری-چپ)، سهراب مبشری اظهار لحیه کرده که هلاک کردن «اسماعیل هنیه» یادآور ترور «عبدالرحمان قاسملو» است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
سهراب مبشری شرم نمی کند که این دو را مقایسه می کند؟ قاسملو دستش به خون چه کسی آلوده بود، که ترور شد؟ مبشری تلاش می کند از جمهوری اسلامی به این ترتیب دفاع کند.
از روز نخست پس از جنایت هفتم اکتبر مقامات اسرائیلی خاطرنشان کردند که کلیه آمران و عاملان آن جنایت را به سزای اعمالشان می رسانند. اسرائیل هیچ راهی به جز هلاک کردن این جنایتکاران به همین طرق جنگی برای مجازات آنان ندارد. چرا که این جنایتکاران در کشورهای عربی و اسلامی و حتی روسیه و چین، راست راست راه می روند و از آنها استقبال رسمی می شود. مگر نه این است که ایالات متحده امریکا نیز بالاجبار می بایست بن لادن را مجازات کند، مگر او در عربستان زادگاهش و یا در افغانستان که نیروهایش با ارتش آمریکا می جنگیدند مجازات شد، خیر او در پاکستان و البته در مخفیگاهش توسط نیروهای ویژه آمریکایی به سزای اعمال جنایتکارانه اش رسید، آیا کسی نسبت به این مسئله اعتراض کرد؟ آیا همین آقای سهراب مبشری با این مجازات مخالفت کرده است؟
به زعم نگارنده، دلیل سهراب مبشری به چشم بستن بر جنایت اسماعیل هنیه سه دلیل می تواند داشته باشد: 
 
الف: یهود ستیزی او که جنایت هفتم اکتبر را نمی بیند و یا در حقیقت نمی خواهد ببیند چون در آن یهودیان کشته شده اند. 
 
ب: اسرائیل ستیزی او و همپالکی های چپ و اسلامگرایش که اصولا نمی توانند وجود‌ کشوری را به نام اسرائیل تحمل کنند، کشوری که جای هیچ کس را تنگ نکرده است. چرا که با ۲۷ هزار کیلومتر مربع در برابر اردوگاهی به وسعت ۳۰ میلیون کیلومتر مربع اسلامی و ۳۰ میلیون کیلومتر مربع روس و چین و کره شمالی و ونزوئلا و کوبا فقط سه ده هزارم وسعت آنها را دارد.
 
پ: هواداری از جمهوری اسلامی ایران به هر ترتیبی که شده در برابر آمریکا و اسرائیل.
آقای مبشری می داند که حزب الله است که شمال اسرائیل را گلوله باران می کند و آن جا را برای اسرائیلیان خالی از سکنه کرده است. با این حال می نویسد: «اکنون دار و دسته نتانیاهو نقشه بعدی را می کشند. هدف حداکثری، حمله آمریکا به ایران است به بهانه اقدام تلافی جویانه ای که خامنه ای وعده آن را داده است. هدف حداقلی نتانیاهو، تبدیل لبنان به غزه دوم است». 
مبشری نمی کوید مسئول  وضعیت غزه کیست و مسئول وضعیت لبنان کیست؟ 
مبشری اسرائیل را با هیتلر یکسان سازی می کند، چون هدف او فرار به جلو است. کیست که نداند هیتلر و حزب نازی جنایتکار مسئول راه اندازی جنگ دوم بودند و یکی از هدف های اصلی شان، نابودی یهودیان سراسر جهان بود. حمله هیتلر به لهستان آخرین تیر ترکش بود برای آن که فرانسه وانگلستان به او اعلان جنگ دهند، اگر هیتلر به لهستان حمله نمی کرد، فرانسه و انگلیس نیز به او اعلان‌جنگ نمی دادند، نایره جنگ دوم بر نمی خاست. اگر تروریست‌های حماس و جهاد اسلامی به اسرائیل در هفتم اکتبر حمله نمی کردند و آن جنایت را نمی آفریدند، اسرائیل به آنها اعلان‌جنگ می داد؟
هنوز حزب الله فرصت دارد که خود را و نظامیانش را از خطوط مرزی اسرائیل عقب بکشد، په به آتشباری علیه اسرائیل خاتمه دهد ولیکن به جای این کار، دبیرکلش حسن نصرالله ضد ایرانی در سوراخ موش از ترس انتقام اسرائیل مخفی شده و دستورات تهران را نعل به نعل انجام‌می دهد. 
مبشری در بخش دیگری از مقاله خود می نویسد: " صرف نظر از رذالت و فرومایگی کسانی که عرف هزاران ساله مذاکره را این چنین زیر پا له می کنند". کیست که نداند اگر کسی با تروریستها برای آزادی گروگان ها مذاکره می کند نه برای آن است که به آنان مشروعیت دهد، بلکه به دنبال آن است که زمان بخرد تا جان گروگان ها به خطر نیفتد و در همان حال در صدد یافتن راهی است که با ضربه کاری تروریستها را وادار به تسلیم کند. چنان که می بینیم اسرائیل بر ادامه مذاکره پافشاری می کند و در همان حال به دنبال شکار کلیه آمران و عاملان این جنایت است. 
 
آقای مبشری آن ممه را لولو برد، دیگر اسرائیل و جهان آزاد اجازه نمی دهند، افکار خمینی بر روند زندگی آنان تاثیر بگذارد.
 
نویسنده: بیژن خلیلی
 
لینک مقاله سهراب مبشر در سایت اخبار روز 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©