قسم حضرت عباس شهاب برهان در سایت «اخبار روز» و پیدایش دم خروس
به روز شده در      جمعه 29 تیر 1403     -   Friday July 19 2024

سایت چپ «اخبار روز»- تأکید روی «چپ» می کنم- که لجن پراکنی و دروغ پراکنی علیه آمریکا، اروپای غربی، اسرائیل و هم چنین یهود ستیزی را در میانه جنگ اسرائیل علیه حماس و گروه‌های تروریستی اسلامی را به اوج خود رسانده است، مقاله ای از شهاب برهان با عنوان «مبارزه طبقاتی در فرانسه و مسئله یهود» در هفتم تیرماه ۱۴۰۳ (۲۷ جون ۲۰۲۴) یعنی پیش از انتخابات پارلمانی فرانسه منتشر نمود (آدرس سایت در پایین مقاله آورده شده است) که در آن نوشته است: "چپ «ضد یهود» نیست و «ضد صهیونیست» است."
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
البته چنانچه در ذیل با ارائه مستندات ثابت می کنم ایشان و سایت خبری اخبار روز نه تنها «ضد صهیونیست»هستند، یعنی با حق بازگشت یهودیان به سرزمین آبا و اجدادی خودشان مخالف می باشند (به مقاله نگارنده در شماره پیشین ایرانشهر شماره 427 مراجعه کنید) بلکه، تا بن دندان «یهود ستیزند.»
 
و امّا مستندات آن:    
ایشان می نویسد: «اصلی ترین حربه تبلیغاتی در مبارزه طبقاتی جاری در فرانسه علیه جبهه چپ، اتهام آنتی سمیتیزم است». و بلافاصله ادعا می کند که جبهه چپ فرانسه(یعنی خودش و سایت اخبار روز را نیز شامل می شود) ضد یهود نیست و ضد صهیونیست است. او در ادامه می نویسد . 
"چرا هرچه چپ ها توضیح می دهند و قسم و آیه که ضد یهود نیستند، به خرج کسی نمی رود!" و این چنین ادامه می دهد: "و اما یک پرسش مهم: چرا در فرانسه مسأله یهود در کانون جنگ تبلیغاتی علیه جبهه چپ قرار گرفته است؟ آیا فقط حربه تبلیغاتی است؟ چرا این حربه و نه حربه دیگر ؟ اهمیّت یهود در این میان از کجاست؟"
تقارن این انتخابات با جنگ اسرائیل علیه غزه، کاملاً تصادفی است. اما  تیز شدن این حربه، علیه جبهه چپ بهیچوجه تصادفی نیست. این که موضع در قبال یهود، در کانون جنگ تبلیغاتی کنونی قرار گرفته است، در ساختار مبارزه طبقاتی در فرانسه می باشد.
بی آن که وارد ارقام و آمار بشوم، به اشاره یادآوری می کنم که جایگاه یهودیان در فرانسه، در طبقه حاکم است. بجز اصنافی چون طلا و جواهر فروشان، صرافان و کسبه محلات یهودی نشین و نظایر این مشاغل میانی، یهودیان جزو بزرگ ترین و قدرتمندترین بخش سرمایه داران فرانسه و صاحبان رسانه های اصلی از رادیو و تلویزیون ها، روزنامه های پرتیراژ و انتشاراتی ها و قدرتمندترین و پرنفوذترین لابی اسرائیل در دولت و دانشگاه ها و مطبوعات، در یک کلام، از ارکان اصلی طبقه حاکمه فرانسه اند."
من این مقاله را در همان زمان انتشار خواندم و می دانستم که یهودیان فرانسه از صاحبان رسانه های اصلی رادیو و تلویزیون نیستند و این دروغی بیش نیست. لکن با توجه به ندانستن زبان فرانسه نتوانستم همان زمان دروغ آنها را برملا کنم زیرا مدارک لازم برای اثبات این ادعا موجود نبود. از این رو، در همان زمان موضوع را با آقای رضا پیرزاده مدیر تلویزیون اندیشه در میان گذاشتم و با توجه به تسلط ایشان به زبان فرانسه از ایشان خواستم، فهرست صاحبان اصلی رسانه های فرانسه را برای من تهیه کنند و ایشان جدول زیر را از منبع Mediametire در اختیارم گذاشتند. 
 
این جدول به وضوح نشان می دهد که تلویزیون فرانسه France Television  که یک نهاد دولتی است ، ۳۵ درصد ایستگاههای تلویزیونی را در بر می گیرد و رادیو فرانسه Radio France نیز که یک نهاد دولتی است، ۴۲ درصد کل ایستگاههای رادیویی را در بر می گیرد. در ادامه در جدول پائین تر، سهم رسانه های خصوصی که هر یک چند درصد مارکت رسانه ای را دارا هستند، لیست شده اند که اگر دقت کنیم هیچ کدام اصولاً یهودی نیستند و آنها اکثراً کاتولیک هستند و در این میان حتی یک لبنانی الاصل مسیحی میلیاردر نیز وجود دارد.  
 
.یعنی اصلاً و اساساً یهودیان صاحبان رسانه های همگانی فرانسه نیستند و اگر هم باشند، سهم بسیار کوچکی را دارا هستند 
 
  
FRENCH MEDIAS
 
Public Media-
 :France Television is a governmental entity which include the following TV channels
o France 2 (Generalist channel)
o France 3 (Generalist and regional channel)
o France 4 (Cultural & Sport)
o France 5 (educational channel)
o France Info (News)
o France 24 (News in French, English and Arabic)
 
• France Television has 35% of the Market Share. Source of information: Mediametrie
 
• :Radio France is a governmental entity which include the following radio stations
o France Inter
o France Culture
o France Info
o France Bleu
o France Musique
o FIP
o Mouv
 
• Radio France has 42% of the market share. Source of information: Mediametrie
 
Major Private TV Channels in France- 
 
TV Channel Name Audience Share Ownership
TF1 21,6 % Bouygues Conglomerate (Martin Bouygues, Catholic)
M6 11,8% RTL Group (Thomas Rabe, German & Catholic)
BFM 4,4% CMA CGM Group (Rodolphe Saadé, Christian Orthodox)
CNEWS 3,9% Bolloré Group (Vincent Bolloré, Catholic)
LCI 3,5% Bouygues Conglomerate (Martin Bouygues, Catholic)
CANAL + 3,1% Bolloré Group (Vincent Bolloré, Catholic)
 
 
این جاست که باید بگوییم آقای شهاب برهان و جناب سایت اخبار روز: " قسم حضرت عباس تان را باور کنیم یا دم خروس را؟"
 
نویسنده: بیژن خلیلی
 
آدرس سایت مقاله شهاب برهان در اخبار روز با عنوان « مبارزه طبقاتی در فرانسه و مسئله یهود» : 
 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©