نگاهی به سخنان قابل تأمل بنیامین نتانیاهو در کنگره آمریکا و هشدارهای لازم
به روز شده در      جمعه 5 مرداد 1403     -   Friday July 26 2024

در این شماره ایرانشهر برآن شدیم تا برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده از سخنان بنیامین نتانیاهو بویژه سوء استفاده پادوهای جمهوری اسلامی ایران، متن سخنرانی وی را بطور کامل ترجمه نماییم تا خوانندگان محترم خود در مورد این سخنرانی قابل تأمل، قضاوت نمایند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
دراینجا به چند نکته برجسته این سخنرانی اشاره می نمایم: 
 
۱- هشدار به آمریکا که مهاجران فلسطینی و یا هواداران آنها که عملاً پادوهای حماس و جمهوری اسلامی ایران هستند، نه تنها به ارزش‌های آمریکایی و دموکراسی آن کوچکترین علاقه ای ندارند، بلکه پرچم آمریکا را نه در خیابان‌های غزه و تهران بلکه در داخل آمریکا و آن هم نه در یکی از روزهای سال، بلکه در روز چهارم جولای روز استقلال آمریکا به آتش می کشند.
 
۲- نتانیاهو به درستی اظهار داشت که کسانی که به نفع حماس تظاهرات می کنند، اقلیت کوچکی از مردم آمریکا هستند چرا که اکثریت مردم آمریکا هوادار اسرائیل و پشتیبان اسرائیل برای دفاع از خود می باشند. زمانی که نتانیاهو در کنگره سخنرانی می کرد، هواداران حماس در بیرون از ساختمان کنگره تظاهرات می کردند که نگارنده را به یاد حضور شاه فقید در واشنگتن دی سی و الم شنگه ای که جوانان و دانشجویان ایرانی تحریک شده و همراهان آنان که از سوی سازمانهای تروریستی فلسطینی اجیر شده بودند انداخت. این تجمع بخشی از کارزار فروپاشی ایران بود که خمینی ملعون را به قدرت رساند. البته نتانیاهو و ملت اسرائیل اشتباهات شاه فقید را با ایستادگی در برابر پیشنهاد آتش بسی که به بقای بربرهای حماس بیانجامد، نخواهند پذیرفت و این نقطه امیدی است که بالاخره این دستگاه ترور از بیخ و بن برچیده شود.
 
۳- هم چنان که نگارنده در نوشته های پیشین و همچنین در برنامه های تصویری و شنیداری بارها و بارها تکرار کرده است، دولت و ملت اسرائیل و شخص نتانیاهو تنها کسانی هستند که از ملت ایران در برابر دژخیمان حکومت اسلامی پشتیبانی می کنند که متاسفانه این نکته بسیار بدیهی از سوی بسیاری از فعالان به اصطلاح سیاسی و فرهنگی ایرانی بویژه در خارج از ایران به عمد  مغفول مانده است. ( نگاه کنید به نوشته ها و مقاله های  سایت اخبار روز - ایران لیبرال - رامین کامران - مهشید امیرشاهی - بنفشه صیاد- فیروزه خطیبی…).   
 
۴- در همین سخنرانی، نتانیاهو بارها در مورد حکومت نکبت اسلامی و تجاوزات این حکومت به حقوق دیگر ملتها و هم جنین سیاست صدور انقلاب نکبت اسلامی هشدار داد و عملاً نشان داد که سر مار در تهران است. تنبیه مقامات اسلامی وظیفه ارتش دلیر اسرائیل است که داد شهروندان به خون غلطیده و بیگناه اسرائیلی و یهودی را از این خون آشامان تاریخ بستانند و در این میانه نیز عدالتی که ملت ایران به دنبال آن است که به علت سرکوب وحشیانه حکومت اسلامی قادر به انجام آن نیست را برقرار کنند.
 
۵- مقامات آمریکایی و بسیاران دیگری که پیشنهاد آتش بس را به دلیل شرایط حقوق بشری می دهند حاضر نیستند مسئولیت شرایط پس از آتش بس را مطرح کنند در حالی که اسرائیل دیگر تحت هیچ شرایطی حاضر نیست که به شرایط پیش از ۷ اکتبر بازگردد و ملت اسرائیل هر روز در بیم و امید باشد که تروریست‌ها به او حمله می کنند و یا خیر؟
 
این قصه و چرخه خشونت باید یک بار برای همیشه از معادلات سیاسی نظامی خاورمیانه رخت بر بندد و امنیت و آسایش به اسرائیل و همسایگان فلسطینی و عرب بازگردد.
 
نویسنده: بیژن خلیلی 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©