راستی آزمایی مقاله محمد سهیمی در سایت اخبار روز
به روز شده در      جمعه 12 مرداد 1403     -   Friday August 2 2024

محمد سهیمی که مقیم لس آنجلس است، سابقه طولانی در پشتیبانی از رژیم خمینی دارد. علیه مجاهدین خلق و چریک های فدایی نوشته است و قتل های حکومتی علیه آنان را در سال‌های نخست به روی کارآمدن جمهوری اسلامی ایران توجیه کرده است. علیه سلطنت طلبان قلم فرسایی کرده است، ولی بیشتر پیکان حمله او علیه اسرائیل بوده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
نگارنده یک بار با تلفن به برنامه زنده آقای فرامرز فروزنده در تلویزیون اندیشه که با ایشان در مورد اسرائیل و فلسطین گفتگو می کرد و ویدیویی تقلبی از نتانیاهو را ( که احتمالاً توسط سایبری های جمهوری اسلامی تهیه شده بود ) نمایش می داد که علیه ملت ایران صحبت می کرد، تذکر دادم و آقای فروزنده در نیمه دوم برنامه از پخش این ویدیو که توسط محمد سهیمی در اختیار او قرار گرفته بود، پوزش خواست. 
سایت اخبار روز که خود را پلتفرم چپ می نامد، نیز بارها توسط نگارنده مورد راستی آزمایی قرار گرفته است و عملاً دروغ بافی آن را در مورد یهودیان و اسرائیل افشا نموده است.
سایت اخبار روز ششم ماه مرداد ۱۴۰۳ برابر با ۲۶ جولای ۲۰۲۴ مقاله ای با عنوان « فقط ایالات متحده به یک جنایتکار جنگی که به اتهام فساد محاکمه می شود، افتخار سخنرانی در جلسه مشترک کنگره را می دهد» را به قلم محمد سعیمی منتشر نموده است و اکنون به راستی آزمایی در مورد این مقاله می پردازم. 
 
۱- همه می دانیم که جنگ اخیر در غزه پس از جنایت هولناک هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که گروه‌های تروریستی فلسطینی حماس و جهاد اسلامی علیه مردم اسرائیل انجام دادند و ۱۲۰۰ نفر را در ظرف مدت ۶ ساعت به قتل رساندند و ۲۵۰ نفر را نیز به‌گروکان گرفتند، اتفاق افتاد. 
 
۲- در سراسر مقاله اشاره ای به حمله حماس به اسرائیل که دلیل اصلی این جنگ بوده است، نشده است.
 
۳- در سراسر مقاله برای خالی نبودن عریضه آن هم برای آن که یحیی سنوار، تروریست شناخته شده که رهبری جنایت هفتم اکتبر را رقم زد در اندازه بنیامین نتانیاهو که نخست وزیر یک کشور دموکراتیک است را مطرح کند، از حماس یاد شده است.  کریم خان که مسلمان پاکستانی الاصل می باشد، به عنوان دادستان دیوان کیفری بین المللی لاهه علیه این دو نفر اقامه دعوا کرده است و از دادگاه خواستار مجرم شناختن هر دو این  افراد شده است. اما دادگاه تاکنون حکمی در این مورد صادر نکرده است.
 
۴-  محمد سهیمی به محاکمه نتانیاهو در اسرائیل به اتهام فساد اشاره کرده است که آن نیز به دلیل آن که دادگاه در این مورد هنوز حکمی اجرا نکرده است، بر اساس قوانین عرفی جوامع دموکراتیک تا زمانی که گناه او ثابت نشده است، بی گناه شناخته می شود.
 
۵- محمد سهیمی به فساد مالی نتانیاهو که در این مقوله فقط برای مغالطه مطرح شده است، اشاره می کند ولی انگار نه انگار که جمع کل فساد مالی مطرح شده از سوی دادستانی اسرائیل علیه نتانیاهو به ۳۰۰ هزار دلار هم نمی رسد (که البته نتانیاهو در برابر دادگاه اظهار  بیگناهی کرده است و طبیعتاً تا زمانی که دادگاه او را محکوم نکرده است، بیگناه است). ولی همین آقای سهیمی از اختلاس و کلاهبرداری میلیاردها دلار توسط سردمداران فلسطینی و هم چنین مقامات جمهوری اسلامی از پول ملت ایران سخنی به میان نمی آورد.
 
۶- مقاله محمد سهیمی با استناد به گزارشی است که خبرگزاری رویترز از نشریه Lancert نقل می کند، اما کل گزارش و توضیح طرف اسرائیلی را مطرح نمی کند. طرف اسرائیلی می گوید که حدود ۵۰ درصد کشته شدگان فلسطینی از تروریست ها بوده اند و با توجه به این که تاکنون وزارت بهداشت فلسطینی حاضر نشده است اعضای کشته شده خود را اعلام کند، ادعای اسرائیل در این مورد تنها سند مورد رجوع است.
 
۷- محمد سهیمی این واقعیت را که در جنگ حلوا خیر نمی کنند، را نادیده می گیرد و با آب و تاب در مورد کشته شدن کودکان و زنان یعنی غیرنظامیان در غزه صحبت می کند. محمد سهیمی کوچکترین اشاره ای به موارد زیر نمی کند:
الف: مسبب شروع جنگ، تروریست‌های فلسطینی در هفتم اکتبر بودند که آن جنایت هولناک را مرتکب شدند.
ب: اگر  مقامات تروریست فلسطینی، بلافاصله پس از ارتکاب جنایت هفتم اکتبر خود را تسلیم عدالت می کردند و ماشین جنگی خود را از کار می انداختند و‌ گروگانها را آزاد می کردند، اصولاً جنگی رخ نمی داد و غیرنظامیان فلسطینی به هلاکت نمی رسیدند.  
پ: نکته ای که باید در نظر گرفت این است که هم چنان که آلمان نازی با حمله به لهستان جنگ جهانی دوم را آغاز کرد و در ماه های پایانی جنگ خود و ماشین جنگی خود را تسلیم نکرد، نیروهای متفقین به بمباران شهرهای آلمان ادامه دادند و دقیقاً این در مورد جنگ غزه نیز صدق می کند تا زمانی که مقامات تروریستی فلسطینی به دست عدالت سپرده نشده اند و ماشین‌جنگی آنها تسلیم نشده است، این جنگ ادامه خواهد داشت. نکته قابل تأمل این است که آنها یعنی تروریستهای فلسطینی، غیرنظامیان فلسطینی را سپر انسانی خود می نمایند و متاسفانه تمام تلاش ارتش اسرائیل برای آن که به غیرنظامیان فلسطینی کمتر آسیب‌وارد شود، خنثی می شود. 
 
۸- آقای سهیمی ادعا می کند که جمهوری اسلامی به تظاهرکنندگان در آمریکا علیه یهودیان و اسرائیل کمکی نمی کند، ولی در یکی از تظاهرات اخیر ضد یهودی-ضد اسرائیلی، بنر بزرگ علی خامنه ای در پیشاپیش صف تظاهرکنندکان قرار داشت. با پول چه کسی هزینه بنر این جنایتکار علیه ملت ایران ساخته و پرداخته شده است؟ علی خامنه ای که نتانیاهو به درستی در مورد رژیمش در همین سخنرانی می گوید «زورگویان تهران، همجنس گرایان را از جرثقیل آویزان می کنند و زنان را را به خاطر نپوشاندن موهایشان به قتل می رسانند » الگو و قهرمان چه کسانی است؟  
 
۹- محمد سهیمی می گوید « نتانیاهو برای هم‌جنس گرایان و زنان ایرانی اشک تمساح می ریزد» ولیکن محمد سهیمی نمی گوید که دولت و ملت اسرائیل تنها دولت و ملت در منطقه هستند که از جنبش «زن، زندگی، آزادی» پشتیبانی کرده و می کنند و ضمناً هیچ فلسطینی اعم از مقامات و یا مردم عادی در غزه و یا کرانه غربی از جنبش ملت ایران علیه حکومت اسلامی پشتیبانی نکرد که هیچ،بلکه از این حکومت تبهکار و جنایتکار در همه مقاطع حمایت کرده اند و تا دستشان رسیده به دشمنان ملت ایران پر و بال داده اند. برای نمونه اسرائیل تنها کشوری در خاورمیانه است که خلیج فارس را خلیج فارس می ‌داند و در نقشه های کتابهای درسی خود به این موضوع اذعان دارد، در حالی که نقشه های جغرافیای فلسطینی در مدارس شان نام مجعول خلیج عربی را بر خلیج فارس گذاشته اند.
 
10-در پایان مقاله محمد سهیمی، اشاره ای هم به سلطنت طلبان فاشیست دارد. چه کسانی فاشیست هستند آنها که قانون اساسی جمهوری اسلامی را آفریدند که ملت ایران را به دسته های مختلف مذهبی تقسیم کردند و حقوق آنها را در آن چهار چوب تعریف کردند و یا شاهزاده رضا پهلوی که به درستی به کشوری سفر رسمی کرد که ملت و مقاماتش تنها کشوری در خاورمیانه است که از جنبش ملت ایران علیه حکومت اسلامی پشتیبانی کرده است. و در پایان مقاله  اش محمد سهیمی ادعا کرده است که از شاهزاده رضا پهلوی در آبدار خانه منزل نتانیاهو استقبال شده است، در حالی که استقبال توسط وزیر اطلاعات اسرائیل در فرودگاه بن گوریون انجام شده، با نخست‌وزیر و رئیس جمهور اسرائیل در جریان سفرش به اسرائیل ملاقات و گفتکو کرده است و با دشمنان ملت ایران یعنی با مقامات فلسطینی نیز ملاقات نکرده است و ضمناً حضور شاهزاده و همسرش همراه با نتانیاهو و همسر او در آبدارخانه به دلایل امنیتی بوده است که آقای سهیمی این نکته را نیز که طرف اسرائیلی گزارش کرده بود، مطرح نکرده است. 
 
نویسنده: بیژن خلیلی
 
لینک مقاله محمد سهیمی در سایت اخبار روز: 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©