بیوگرافی و آثار هنری جیسون شاندور
به روز شده در      پنجشنبه 18 مرداد 1403     -   Thursday August 8 2024

تنوع، غنای زندگی است! ذهنی کنجکاو و پذیرای فرصتها، همیشه در حالت یادگیری است، موانع کنار می‌روند و زندگی به یک سفر هیجان انگیز تبدیل می‌شود
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
این احساس به‌ خوبی زندگی و سفر جیسون شاندور، هنرمند عاشق و خلاق ایرانی را توصیف می‌کند که زندگی در خانواده ای با فرهنگهای متفاوت و ذهن خلاق او دید هنری منحصربه‌فرد او را شکل داده است. شاندور در دوران زندگیش در ۱۷ کشور مختلف زندگی کرده و به چندین زبان مختلف صحبت می‌کند. این تجربیات و آشنایی با زبانهای مختلف منجر به دیدگاه وسیعتر و تقویت خلاقیت ذهن او شده است.
 
جیسون که در فرانسه از پدری ایرانی و مادری ارمنی متولد شد، از ۵ سالگی نقاشی را آغاز کرد و به زودی استعداد قابل توجهی در هنر نشان داد. والدینش او را تشویق کردند تا تکنیک‌های نقاشی خود را تقویت کند و حتی کاریکاتورهایی بر روی دیوارهای خانه‌شان خلق کرده است. قبل از ۱۷ سالگی، تحت آموزش مربیان روسی و ارمنی و همچنین تحت نظر هنرمند برجسته ایرانی عباس کاتوزیان هنر آموخت.
او سفر هنری اش را به چندین کشور خاورمیانه از جمله ایران، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، ازبکستان، هند و ترکیه آغاز کرد، و به شناخت عمیقی از سبک‌های هنری بصری این منطقه‌ دست یافت و نمایشگاه‌های هنری متعددی در کشورهای مختلف برگزارکرد.
در سنین نوجوانی، او نقاشی دیوارنگاره‌های بزرگ در کشورهای خاورمیانه را سفارش می گرفت و فضای خیابانهای شهر را به یک تجربه عمیق رضایت‌بخش تبدیل می کرد و احساسات مثبت را در مردم تقویت میکرد. سفر هنری او سپس به یونان، ایتالیا، فرانسه و آلمان ادامه یافت، جایی که او به کار هنری و تحصیل ادامه داد و در سبکهای هنری غنی و متنوع این فرهنگ‌ها غوطه‌ور شد. در اروپا، او مهارت‌های خود را در رئال کلاسیک، هایپررئالیسم، امپرسیونیسم و اکسپرسیونیسم تحت راهنمایی هنرمندان برجسته اروپایی گسترش داد.
در سال ۲۰۱۵، سفر خود را در ایالات متحده آمریکا آغاز کرد، از سیاتل شروع کرده و به واشنگتن شرقی، فینیکس و نوادا سفر کرد. در آنجا، مهارت او در هنر معاصر رشد کرده و علاقه او به فرهنگ‌های بومی آمریکایی و غرب آمریکا باعث شد که در آثارش به‌طور برجسته نمایش داده شود
علاقه شدید یادگیری سبکهای هنری مختلف باعث شد که جیسون شاندور از یک سبک نقاشی خاص فراتر رفته و طیف وسیعی از تکنیک‌ها را به‌طور چشمگیری به کار برد. مهارت او در سبکهای مختلف، خصوصیت برجسته اوست که به او اجازه می‌دهد تا آثار سفارشی استثنایی و متنوعی ارائه دهد. جیسون شاندور نه تنها عاشق و متعهد به هنر است، بلکه صاحب شخصیتی عمیق با دیدگاههای وسیع و تجربه های بی نظیر است. علاقه او به سفر و یادگیری از هنرمندان برجسته، این امکان را فراهم کرد که پیوسته رشد کرده، مرزهای خلاقیت خود را به افق‌های جدید گسترش دهد و چشم‌انداز همواره در حال تغییر هنر را توسعه دهد. 
 
نویسنده مقاله : Tayyebeh Champ
 
 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©