فضولى آن به شما نيامده؟!
به روز شده در      جمعه 19 مرداد 1403     -   Friday August 9 2024

در داستان هاى باقيمانده از كاراكتر معروف ادبيات ايران، ملّا نصرالدّين، آمده است كه روزى در سايه ديوار نشسته و گيوه خود را واكس مى زد! رهگذران كه از اين حركت احمقانه تعجّب كرده بودند، گفتند: آملّا، گيوه احتياج به واكس ندارد، كسى گيوه را واكس نمى زند. ملّا در جواب گفت:كفش خودم هست و اختيار آنرا دارم و ضمناً فضولى آن به شما نيامده.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
چهل و پنج سال است كه جمهورى اسلامى و حكومت ملّايان با يك سيستم كاملاً ديكتاتورى و خودسرانه اداره مى شود و هرگاه رهبران آن مورد سئوال قرار گرفته اند براحتى همان جواب ملّا نصرالدّين را تكرار كرده اند كه مملكت خودشان است و فضولى آن به كسى نيامده. چرا افسران ارتش و هزاران بيگناه ديگر را اعدام كرديد؟ فضولى آن بشما نيامده، چرا جنگ عراق را آغاز و هشت سال بدون دليل ادامه داديد و بيش از يك ميليون ايرانى و مسلمان عراقى را به كشتن داديد؟ فضولى آن بشما نيامده. شما كه ادّعاى مسلمانى داريد چرا با روسيه، چين، كره شمالى، كوبا، ونزوئلا و تمام كشورهاى كافر دوستى و رفاقت مى كنيد؟فضولى آن به شما نيامده. چرا بعد از آنكه صدها ميليارد دلار به روسيه، چين و سوريه كمك كرده ايد در تمام محافل بين المللى بر عليه شما موضع مى گيرند؟ فضولى آن به شما نيامده.چرا ما در سوريه و عراق و بنام دفاع از حرمين ميلياردها دلار هزينه كرده ايم امّا آنها تره هم براى ما خُرد نمى كنند؟فضولى آن به شما نيامده! چرا در عرض اين سالها بارها ميهماندار رهبران رنگارنگ فلسطين و گروههاى تروريستى از ياسر عرفات تا اسمائيل هنيّه بوديم و آنها را با صدها چمدان دلار و ميلياردها دلار اسلحه مشايعت كرديم، امّا همه آنها در نهايت بما پشت كردند و حتّى جنگيدند و مجسمه صدام حسين را در فلسطين بالا بردند؟فضولى آن به شما نيامده. چرا پس از قبضه قدرت در بهمن 57 بدون هیچ دلیلی سفارت آمریکا را اشغال، مردم ما را گرفتار، کشور ما را میهمان آزار در نزد مردم دنیا و بدنام کردید و به این ترتیب میلیاردها دلار از سرمایه های مردم ما در آمریکا را به باد دادید؟ علّت اينهمه دشمنى ظاهرى و شعار «مرگ بر امريكا» چيست؟ اصلاً از این شعار پوچ و توخالی چه سودی عاید مردم و میهن ما می شود؟ فضولى آن به شما نيامده. 
امّا آخرين پرسش از همه جالب تر است مردم از روز اوّل از رهبران جمهورى اسلامى مى پرسند كه آقا ما با اسرائيل كه هم مرز نيستيم و آنها كارى بر عليه ما نكرده اند و مسئله فلسطين هم كه ربطى بما ندارد. پس چرا در اين سالها ميلياردها دلار را خرج حماس، حزب الله و ساير گروه هاى تروريست كرده و هر روز مرگ اسرائيل را مى خواهيد، مگر هربار كه با اين كشور دشمنى كرديد، ده برابر تقاص پس نداديد؟ مگر وقتى مركز يهوديان در آرژانتين را منفجر كرديد، دهها مركز موشكى و اتمى شما منفجر نشد؟ مگر بخاطر اين دشمنى ها و موشك پرانى و تشويق تروريست هاى جهان به كشتار مردم بيگناه هزار بار تحريم نشده و ملّت ايران بخاك سياه ننشسته و ارزش پول ايران ده هزار بار سقوط نكرده است؟ 
پس چرا كماكان به اين كار احمقانه ادامه داده و صحبت از موشك پرانى و جنگ نيابتى و نابودى اسرائيل كرده و دنيا را در برابر خود متّحد كرده ايد؟ و جواب كماكان همان پاسخ احمقانه ملّاست كه (گيوه خودمان است و فضولى آن به شما نيامده)
 
 
نویسنده : بهداد جاودان- آتلانتا
 


 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©