چه کسی از دست دادن جان بی گناهان را جشن می گیرد یا توجیه می کند؟
به روز شده در      پنجشنبه 1 شهریور 1403     -   Thursday August 22 2024

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در جریان سخنرانی احساسی خود در کنوانسیون ملی دموکراتها، به تظاهرات ضد اسرائیلی پرداخت که برخی از اعضای آن از چکش برای شکستن حصار امنیتی نزدیک یونایتدسنتر که مقرکنوانسیون است، استفاده کردند. رئیس‌جمهور با ابراز تاسف از جان باختن افراد بی‌گناه «هر دو طرف» گفت: «شما نکته‌ای دارید.»
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
بحث با پرزیدنت بایدن در این مورد سخت است. در واقع، چه کسی از دست دادن جان بی گناهان را جشن می گیرد یا توجیه می کند؟ پاسخ در 10 ماه و نیم گذشته به ما داده شده است:
 
حماس "موفقیت" خود را در 7 اکتبر 2023 جشن گرفت، زمانی که آنها بزرگترین کشتار جمعی یهودیان را در یک روز از زمان هولوکاست نازی ها انجام دادند. جنگجویان آنها حتی از هم میهنان غزه ای خود خواستند تا به قتل، تجاوز، آدم ربایی و گروگانگیری ببالند.
 
محمود عباس، رئیس‌جمهور حکومت خودگردان فلسطینی علناً از تروریست‌های حماس به عنوان «شهید» یاد کرد. در حقیقت تشکیلات خودگردان فلسطین که از طریق قانونی که به تروریست‌ها و خانواده‌هایشان برای حمله به یهودیان و کشتن آنها پاداش مالی می‌دهد، به قتل و جنجال بیشتر انگیزه می‌دهد.
 
هدف معترضان طرفدار حماس در آمریکا کشاندن این تظاهرات از دانشگاهی به دانشگاه دیگر و از نیویورک  به ایالت های دیگر است. برخی راه حل یک دولت را "از رودخانه تا دریا" که منظور نسل کشی یهودیان است، فریاد می زنند. برخی دیگر خواستار آتش بس فوری و بدون قید و شرط هستند. ما افتراهای دروغینی را می شنویم که ادعا می کنند، نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) مرتکب نسل کشی شده اند، ادعاهایی مبنی بر این که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و دیگر رهبران را "جنایتکاران جنگی" می نامند و خواستار قطع کمک به اسرائیل می باشند. در حالی که اسرائیل در هفت جبهه در جنگی که توسط رهبر ایران علی خامنه‌ای آغاز شده است، می‌جنگد، خواسته‌هایی برای تحریم تسلیحاتی علیه دولت یهود وجود دارد. برای نمونه در اوایل این هفته در لندن، می توان فراخوان های واضحی برای انتفاضه جهانی شنید!
 
در همین حال، کوبیدن مداوم نفرت نسل کشی در رسانه های اجتماعی به خشونت مرگبار علیه یهودیان در جوامع اسرائیلی و در خیابان های آمریکا دامن می زند.
نکته‌ای که رهبران آمریکا باید از طریق حامی مالی اصلی تروریست‌ها، دو کشور قطر و مصر که امکان ساخت شبکه تونل زیرزمینی به غزه را فراهم کرده اند، به حماس می‌گفتند، این اولتیماتوم واضح بود که " فوراً همه گروگان‌ها را آزاد کنید، استفاده از مردم غزه را به عنوان اسلحه دم توپ متوقف کنید، اسلحه خود را زمین بگذارید و به ایران یا یمن بروید و یا بمانید و با عواقب مرگ و ویرانی در اسرائیل و غزه روبرو شوید."
 
در عوض، طی 10 ماه گذشته، ایالات متحده دیپلمات‌های ارشد را به منطقه فرستاده است، به این امید که بتواند با این تروریست‌های آدمکش  و گروگان‌گیر معامله کند.
در حالی که پرزیدنت بایدن و معاون رئیس جمهور، کاملا هریس نسبت به صداهای ضد اسرائیلی که در آمریکا به گوش می رسد، هیچ واکنشی از خود نشان نداده اند. ارتش دفاعی اسرائیل در همان روزی که پرزیدنت بایدن در شیکاگو صحبت می کرد، اجساد شش اسرائیلی  را که در یک تونل مخفی که در زیر غزه پنهان شده بودند، پیدا کردند. 
باید توجه داشته باشیم که هر شش نفر این گروگانها در7 اکتبر زنده ربوده شده بودند و بعداً در حالی که در دست حماس بودند، به قتل رسیدند.
 
برنامه حماس این است که همه افراد حتی مرده‌ها را ، تا زمانی که همه قاتلان فلسطینی که دستشان به خون یهودیان آلوده است و از زندان‌های اسرائیل آزاد نشده اند، را به عنوان گروگان نگهدارد.
 
جای دارد که نام این گروگانها  یادآوری کنیم:  یاگف بوچشتاب(35 ساله) ، یورام متزگر(80 ساله)، هیم پری(79 ساله)، الکساندر دانسیگ(76 ساله) و اوراهام ماندر 79 ساله. امیدواریم که بسیاری از گروگان های اسرائیلی باقی مانده - از جمله پنج آمریکایی - هنوز زنده باشند و همه گروگان ها، زنده و مرده، در نهایت به خانواده هایشان بازگردانده شوند.
چندی پیش، پردیس‌های نخبگان آمریکا در حال بحث بودند که مرزهای راه‌ حل دو کشوری اسرائیل- فلسطین در آینده کجا ترسیم خواهد شد. 
 
اما دیگر امیدی نیست.  حماس متعهد شده است که در صورت فرصت، حوادث 7 اکتبر را تکرار و تشدید نماید. حامیان آنها از برلین تا لندن و از تورنتو تا شیکاگو با شور و شوق روایت نسل کشی و یهودستیزی حماس را پذیرفته اند.
 
ما آن شعارها را شنیده‌ایم و منظورشان را می‌فهمیم که اگر به دست آشوبگران باشد، دولت یهود و مردمش ریشه کن خواهند شد. اما اسرائیل و حامیان صهیونیست هم به دوست و هم به دشمن این جمله معروف را اشاره می کنند: « دیگر هرگز و دیگر هرگز هم اکنون است.» 
 
نویسنده : ربای آبراهام کوپر، معاون سیمون ویزنتال سنتر و مدیر کنش جهانی مرکز. 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©