آى دزد ، آى دزد؟!
به روز شده در      پنجشنبه 15 شهریور 1403     -   Thursday September 5 2024

شخصى بسرعت در بازار و در ميان جمعيّت مى دويد و فرياد آى دزد، آى دزد، سرداده بود. ملّت هاج و واج به اطراف مى نگريستند تا دزد را پيدا كنند تا اينكه پليس در تعقيب دزد به آن جماعت رسيد و گفت كه طرف، همان دزد واقعى هست كه براى رد گم كردن فرياد «آى دزد،آى دزد» سر داده بود.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
هفته گذشته، آقای خامنه اى در نشست خود با رئيس جمهور بيكاره و چهل دزد بغداد بياناتى را فرمودند كه در آن به دستگيرى «مدير روسى شبكه تلگرام» در فرانسه اشاره كرد و تلويحاً به رئيس جمهور تذكر داد كه ( از آنها ياد بگيريد كه چگونه خودشان قانونى وضع مى كنند و بعد محكم و استوار پشت آن مى ايستند و عمل مى كنند و در اجراى آن حكم، حتّى بزرگترين شخصيت هاى اجتماعى هم مصون نيستند) و به زبان ديگر بايد با شدّت و حدّت با متخلفين اينترنتى برخورد كرد.
 
از بدو پيدايش اينترنت و عمومى شدن آن در جهان،كشورهاى مختلف كه با يك پديده جديد روبرو شده بودند سعى كردند كه بنوعى كنترل آنرا بدست بگيرند و با وضع قوانين مختلف و غالباً خلاف قوانين بين المللى دست و پاى اين عنكبوت را كه در سرتاسر جهان بشكل سرسام آورى در حال رشد بود، ببندند و يا تارهاى تنيده آنرا محدود كنند. در اين ميان جمهوری اسلامى بنا به گزارش اكثر كارشناسان شبكه هاى اينترنتى و ماهواره اى يكى از ضعيف ترين اينترنت هاى كم سرعت جهان را در دسترس مردم ايران قرار مي دهد و از اين لحاظ تقريباً در مقام آخر جهان قرار دارد. علاوه بر آنكه بزرگترين سانسور ممكن را از طريق فيلتر اكثر سايت ها اعمال كرده است. يكى از شبكه هایى كه از روز اوّل گرفتار سانسور و فيلتر شديد از طرف پليس فتا و اطلاعات حكومت ملّايان بوده، همين «شبكه جهانى تلگرام» است. زمانى بسيارى از ايرانيان براى ايجاد ارتباط و همچنين كمك به بيزنس هاى كوچك خود از آن استفاده مى كردند و منبع درآمد بسيار خوبى براى مشاغل كوچك مثل گل فروشى، رستورانها و حتّى سوپرها بود، امّا با ديده شدن اوّلين پيامهاى ضدّ حكومتى در اين شبكه گرفتار تيغ سانسور و فيلتر شد تا جایی كه حتّى حكومت ملّايان يك تلگرام دولتى براى ايرانيان راه انداخت كه كاملاً در اختيار خودشان بود ، امّا با اقبال مردم روبرو نشد.
 
آقاى خامنه اى فراموش كرده اند كه «ستّار بهشتى» يك وبلاگ نويس ساده را در زندان و زير شكنجه كشتند و بعد از او، دهها جوان ديگر به همان سرنوشت دچار شدند و تعدادى از آنان هنوز در زندان هستند و صد البتّه جمهورى اسلامى يكى از بدترين سانسورها و فيلترها را بر شبكه هاى اجتماعى اعمال مى كند. 
 
اينجاست كه با شنيدن صحبت هاى «آقاى خامنه اى» در مورد رفتار كشور فرانسه با مدير شبكه تلگرام، به ياد فرياد آى دزد، آى دزد «دزد واقعى» مى افتيم.
 
نویسنده: بهداد جاودان - آتلانتا
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©