اپوزیسیون اختلافات را در بین خود حل کنند
به روز شده در      پنجشنبه 29 شهریور 1403     -   Thursday September 19 2024

در زمان برگزاری رونمایی از تابلوی «زن، زندگی، آزادی» روز ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۴ در خیابان وست وود اختلافاتی بین برگزارکنندگان، شورای شهر ناحیه ۵- فعالان سیاسی و فرهنگی ایرانی تبار منجمله روزبه فراهانی پور که با شورای شهر همراهی و همکاری می کردند و هم چنین بخشی از کسانی که گرد آمده بودند تا در این مراسم شرکت کنند مانند خانم عسل پهلوان و آقای فوآد پاشایی بوجود آمده است که «چرا پرچم سه رنگ شیر و خورشید نشان بر روی استیج این مراسم نبوده است و چرا فقط سرود ملی آمریکا پخش شده است؟ »
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

احتمالا پاسخ این سوال باید از دفتر خانم یاروسلاسکی پرسیده شود و یا این که پرسشها و پاسخ های زیر، موضوع «زیر سوال بردن فعالیت در نامگذاری چهار راه مهسا امینی» را شفاف سازی کند. این پرسش ها این است که :

 ۱-  آیا مقامات اداری امریکا و کالیفرنیا اجازه دارند «پرچم کشور دیگری را» به جز کشور آمریکا و ایالت کالیفرنیا در محلی که هزینه آن را یکی از دوائر دولتی پرداخته است، بیافرازند؟

۲ -  آیا مقامات امریکایی می توانند «پرچم غیر رسمی کشور دیگری را» در محلی که هزینه آن را یکی از دوائر دولتی آمریکا  پرداخته است برافرازند؟

۳-  مانند دو پرسش بالا آیا مقامات دولتی آمریکا با هزینه دولت اجازه دارند سرود ملی کشور دیگری جز سرود ملی امریکا را پخش کنند

۴- آیا مقامات آمریکایی اجازه دارند «سرود ای ایران که یک سرود غیر رسمی است» که فقط از سوی ملت ایران مورد تایید است را در یک مراسمی که هزینه آن را یکی از دوائر دولتی آمریکا پرداخته است، پخش کند.

۵- ضمنا باید توجه داشت که متمم اول قانون اساسی امریکا که از آزادی بیان حمایت می کند، اجازه می دهد که هر پرچم خارجی دیگری را در امریکا به اهتزاز در آورد ولی  آیا این بند قانون شامل مقامات اداری امریکا و یا استیجی که در وست وود بر پا بود که هزینه آن را یکی از دوائر دولتی امریکا و یا کالیفرنیا پرداخته است،  نیز می شود یا خیر؟ 

برای نمونه : شرکت کتاب در نوروز هر سه پرچم امریکا - کالیفرنیا و سه رنگ شیر و خورشید نشان را بر روی استیج وست وود خود داشته است و نکته دیگر این که مقامات دوائر مختلف دولت امریکا از مقامات شهری ، ایالتی و فدرال بر روی همین استیج حضور داشته اند و اشکالی نبوده است ؟ البته باید توجه داشت هزینه استیج نوروزی وست وود توسط شرکت کتاب که از سوی آگهی دهندگان تامین می شده، پرداخت می گردید در حالی که هزینه استیج روز یکشنبه ۱۵ سپتامبر توسط شورای شهر لس آنجلس پرداخت شده است

 این ها پرسشهای کلیدی است که می تواند راهگشای ما برای رویدادهای آینده باشد که هیچگاه مابین ما که علیه حکومت جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنیم و خواهان رعایت حقوق بشر بر اساس موازین بین المللی در پرتو اعلامیه جهانی حقوق بشر در مورد ملت ایران هستیم،اختلاف ایجاد نکند؟

و در نهایت باید نکته ای را یادآوری کنم که بسیار حائز اهمیت است که:

الف: فعالان ضد حکومت اسلامی علیه نهادهای قانونی ایالات متحده امریکا که در جهت منافع ملی ملت ایران حرکت می کنند، برای موارد بی اهمیت و یا پر اهمیت نباید شمشیرکشی کنند. چرا که ما باید در نظر داشته باشیم که در زمانی که چهار راه مهسا امینی در وست وود توسط مقامات آمریکایی برای ما ایرانیان بر پا می شود، در کشورهای بزرگ دیگر مانند چین کمونیست و روسیه پوتین حتی یک اعلان دو خطی  نیز نمی توان  در مورد مهسا امینی و یا رعایت حقوق بشر در حکومت اسلامی ایران منتشر کرد و اگر کسی این کار را بکند معلوم نیست چه عواقبی در پی خواهد داشت.

ب: اختلافات و طرز فکرهای متفاوت ما نباید با داد و بیداد و فریاد توام باشد، بلکه باید آنها را در نهایت آرامش مابین خود حل کنیم و باعث خوشخالی دشمن (یعنی حکومت اسلامی) نشویم.

یک بار دیگر باید از میهن پرستی و آزادی خواهی اکثریت قریب به اتفاق ایرانیان خارج از ایران قدردانی کرد و به آنها افتخار کرد

نویسنده : بیژن خلیلی

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©