یک ایرانی ساکن کالیفرنیا که با وکالت جعلی خانه فرد دیگری را فروخته بود، دستگیر شد
به روز شده در      دوشنبه 16 مهر 1403     -   Monday October 7 2024

پلیس فدرال در روز دوشنبه 7 اکتبر یک فروشنده مواد مخدر معروف به "پرشین شان" را به اتهام دست داشتن در فروش خانه ای در انسینو که متعلق به فرد دیگری بوده است، دستگیر کرد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
بر اساس یک شکایت کیفری که هفته گذشته در دادگاه فدرال ارائه شد، بهرام حسن شاهی و همدستانش ظاهراً هویت صاحب خانه ای در انسینو را به سرقت برده و فرم های وکالتنامه را به نام خودشان جعل کرده و سپس اموال وی را فروخته اند. 
 
پلیس فدرال، بهرام حسن شاهی را به جرم کلاهبرداری، سرقت هویت و همچنین توزیع فنتانیل و مت آمفتامین متهم کرده است. 
حسن‌شاهی متهم شده است که در سال 2021 در فروش خانه فردی به نام «تاسکون» به مبلغ 1.5 میلیون دلار با «کارولین هرلینگ» دست داشته است. به گفته دفتر دادستانی ایالات متحده در لس آنجلس، هرلینگ با طراحی نقشه ای، مالکیت این خانه به علاوه مقداری پول نزدیک به 3.9 میلیون دلار را با کلاهبرداری بدست آورده که تکه تکه (مثله) و ناپدید کردن جسد از جمله اقدامات این طرح بوده است. 
 
بازرسان که حسن‌ شاهی 63 ساله ساکن وودلند هیلز را به‌عنوان «فروشنده فنتانیل و متامفتامین» معرفی می کنند، می گویند او آخرین فردی است که با هرلینگ در این جنایت مشترک دست داشته است . 
هرلینگ سال گذشته به فروش تقلبی خانه تاسکون اعتراف کرد و به 20 سال زندان فدرال محکوم شد. یکی دیگر از مجرمین این پرونده، فردی به نام جیسون کروس است که به ارتکاب کلاهبرداری اعتراف کرده است و در انتظار صدور حکم می باشد. 
بازرس این پرونده می گوید که تاسکون ،صاحب خانه انسینو، در حدود سال 2018 به تگزاس نقل مکان کرد و در حال پیگیری قانونی برای بیرون راندن متصرفانی بود که به طور غیرقانونی در این ملک اقامت داشتند.
 
به گفته این بازرس، پس از اینکه تاسکون در پرونده اخراج آنها پیروز شد، هرلینگ و همکارانش یک شناسه جعلی به نام تاسکون ساختند، اسناد وکالتنامه را جعل کردند و اموال او را بدون اطلاع یا اجازه او فروختند. 
طبق گزارش سرویس بازرسی پستی ایالات متحده، خانه انسینوی تاسکون آخرین دارایی او بود که برای پس گرفتن آن شکایت کرده بود. او که 53 سال داشت در 11 سپتامبر 2022 در خانه خود در تگزاس خودکشی کرد. در این گزارش اشاره شده  که او سابقه بیماری روانی نیز داشته است.
بازرس این پرونده  متذکر شد که در بررسی سوابق بانکی و اسناد مربوطه، یک سند وکالت جعلی با نام تاسکون را مشاهده کرده که دارای مهر دفتر اسناد رسمی جعلی نیز بوده است. به گفته وی، در سند جعلی وکالتنامه، وکالتی به «شان حسن شاهی» برای فروش اموال تاسکون داده شده است.
حسن شاهی مدعی شده است که در زندان با تاسکون ملاقات کرده و بعداً بیش از 40000 دلار به او قرض داده است. حسن شاهی گفته است که وقتی برای گرفتن پول با تاسکون تماس گرفت، تاسکون گفت که می تواند آن را از طریق فروش خانه انسینو پرداخت نماید. در همان زمان، حسن شاهی به بازرس پرونده گفت، کروس قبلاً در تلاش بوده تا خانه انسینو را بفروشد.
 
به گفته بازرس، کروس، حسن شاهی را به عنوان وکیلی که می تواند فروش را تسهیل کند، به هرلینگ معرفی کرده بود. 
 
ترجمه: گروه خبری ایرانشهر
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©