اختراع جدید مهرداد محجوبی جهان را خیره کرد
به روز شده در      جمعه 21 فروردین 1394     -   Friday April 10 2015

مهرداد محجوبی، طراح صنعتی ایرانی سوئدی موفق به اختراع یک تکنولوژی انقلابی شده است که آب دوش مصرفی را به در لحظه مصرف مورد تصفیه قرار داده و به چرخه باز می‌گرداند. با اختراع اقای محجوبی تنها با 1.5 گالن آب می‌توان به صورت نامحدود دوش گرفت.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

مهرداد محجوبی در مورد اختراعش که به ثبت سازمان متولی اختراعات و اکتشافات سوئد و اتحادیه‌ اروپا رسیده است به رسانه‌ها می‌گوید:
«آب یکی از مهم‌ترین منابع ماست که به طرز صحیحی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. این ایده را با توجه به روشی که فضانوردان در فضا از آن استفاده می‌کنند طراحی نمودم. تکنولوژی که من از آن استفاده می‌کنم مشابه چیزی است که در سفرهای فضایی سازمان فضایی ناسا مورد استفاده قرار می‌گیرد. تکنیک من همین امکان را در کره‌ زمین ارائه می‌کند و می‌تواند در همه جای دنیا که با کمبود آب مواجه است، مورد استفاده قرار گیرد.»
با استفاده از این اختراع، علاوه بر صرفه‌جویی شگفت‌انگیز در مصرف آب، میزان قابل توجهی انرژی (۸۰ درصد) نیز صرفه‌جویی می‌شود، چرا که آب گرمی که در دوش مورد استفاده قرار می‌گیرد و وارد فاضلاب می‌شود با استفاده از اسیستم اختراعی آقای محجوبی در حین مصرف، مورد تصفیه قرار می‌گیرد و در حالی که کماکان گرم است به دوش منتقل شده و قابل استفاده مجدد می‌شود. تکنیک تصفیه این اختراع به حدی سریع است که آب مصرف‌شده پس از تصفیه کماکان گرم است. هم‌چنین فشار آب این دوش به واسطه‌ی پمپی که در سیستم تعبیه شده است از یک دوش معمولی هم قوی‌تر و یک‌نواخت‌تر است.
آقای محجوبی نام (Shower Of The Future) یا «دوش آینده» را بر اختراع خود نهاده است که امتیاز آن  در انحصار شرکت تازه تاسیس او به نام اوربیتال سیستمز قرار گرفته است. به گفته تحلیلگر شبکه خبری یورو نیوز این اختراع می‌تواند آینده بهداشت فردی و عمومی در جهان را کاملا متحول کند.

مهرداد محجوبی، 26 ساله، فارغ‌التحصیل از دانشگاه صنعتی «لوند» سوئد است و پیش از این جایزه‌ «مهندس سال 2010» سوئد و معتبرترین جایزه‌ نوآوری سوئد تحت عنوان Skapa utvecklingsstipendium را به خود اختصاص داده بود.

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©