هنرمند ایرانی‌آمریکایی با پرینتر سه بعدی به جنگ داعش رفت
به روز شده در      جمعه 25 دی 1394     -   Friday January 15 2016

موره شین الهیاری و دانیل رورک با همکاری یکدیگر پروژه‌ای جالب را راه‌اندازی کرده‌اند. این دو در پیامی که از خود منتشر کرده‌اند از اینکه در مقابل نابودی آثار هنری دنیا سکوت نخواهندکرد، سخن گفته‌اند. آنها با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی به مقابله با داعش رفته‌اند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

این هنرمند ایرانی‌آمریکایی و همکارش با استفاده از تکتولوژی پرینت سه بعدی، نمایشگاهی با نام "از واقعیت پرینت بگیر" برپا کرده‌اند و در آن از آثار هنری که در منطقه خاورمیانه ممنوع است و یا اینکه توسط داعش از بین رفته‌است، پرینت سه بعدی تهیه می‌کنند و بدین شکل آنها را دوباره به حیات باز می‌گردانند.

این پروسه بدین شکل صورت می‌گیرد که خانم الهیاری و همکارش این آثار هنری را با کمک برنامه‌های مختلف در ابعاد واقعی طراحی کرده و سپس با استفاده از پرینت سه بعدی آنها را در معرض نمایش دیگران قرار می‌دهند.

در سال‌های اخیر بسیاری از آثار باستانی عراق و سوریه به وسیله گروه دولت اسلامی تخریب شده است که بخش عمده‌ای از این آثار جزو میراث فرهنگی بشریت در یونسکو به ثبت رسیده بود. تخریب و انهدام آثار تاریخی تنها به قلمرو داعش محدود نمی‌شود و پس از پیروزی انقلابیون در سال 1979 در ایران نیز برخی از آثار تاریخی که به گفته روحانیون تندرو نماد طاغوت قلمداد می‌شد در ایران منهدم گردید و یا از معرض دید عموم حذف شد. گفته می شود اطلاع دقیقی از مجموعه نقفیسی از تابلوهای نقاشی موزه هنرهای معاصر که پس از انقلاب جمع اوری شد و ارزش تقریبی آنها بیش از یک میلیارد دلار برآورد می شود در دست رس نیست.

موره شین اللهیاری هنرمند رسانه نو و فعال هنری و اجتماعی است. او مدرک لیسانس خود را در رشته مطالعات رسانه‌ از دانشگاه تهران دریافت کرد. در سال ۲۰۰۷ با دریافت بورسیه از دانشگاه دنور به آمریکا مهاجرت کرد و مقطع کارشناسی ارشد خود را در رشته مطالعات رسانه دیجیتال به پایان رساند. سپس مدرک MFA خود را در رشته هنر رسانه نو از دانشگاه تگزاس شمالی‌ در سال ۲۰۱۲ دریافت نمود. فعالیتها و تحقیقات هنری موره شین شامل انیمیشن ۳ بعدی تجربی‌، ویدئو آرت، چیدمان چند رسانه ای و پرفرمنس آرت است. کارهای هنری او در نمایشگاه های متعددی در اروپا، ایالت متحده، آسیا، خاورمیانه، کانادا و آمریکای جنوبی به نمایش در آمده اند. وی اخیراً جایزه آرک و آن گیلس کیمبروگ را از موزه‌ هنر دالاس دریافت کرده و در تابستان ۲۰۱۳ به عنوان هنرمند برگزیده در مرکز هنری بنف در کانادا پذیرفته شده است. موره شین در حال حاضر استاد دانشگاه تگزاس در دالاس در دانشکده هنر و تکنولوژی است.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©