نوید نگهبان در نقش ژنرال افغان روی پرده می رود
به روز شده در      دوشنبه 22 آذر 1395     -   Monday December 12 2016

نوید نگهبان هنرمند ایرانی ساکن لس آنجلس به جمع بازیگران فیلم «سربازان اسب سوار» به تهیه کنندگی «جری بروکنهایمر» پیوست. این بازیگر ایرانی در این فیلم در نقش ژنرال عبدالرشید دوستم، از مجاهدین افغان به هنرنمایی می پردازد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

سربازان اسب سوار، اقتباسی است از کتابی به همین عنوان از «داگ استانتون» نویسنده آمریکایی که در سال ۲۰۰۹ و بر اساس رویدادهای واقعی نوشته شده است. ماجراهای فیلم به روزهای پس از واقعه تروریستی یازدهم سپتامبر مربوط می شود، گروهی از تکاوران ارتش آمریکا با هدف کمک به نیروهای محلی افغان به مزار شریف می روند و در نبردی سهمگین با طالبان درگیر می شوند.

سربازان آمریکایی در این جنگ برای عبور از مناطق کوهستانی شمال افعانستان، مانند فیلم های وسترن از اسب استفاده می کنند و این موضوع نقش مهمی در موفقیت عملیات آزاد سازی مزار شریف دارد.

شرکت دیزنی پس از موفقیت کتاب سربازان اسب سوار و فروش خوب آن در آمریکا، امتیاز تولید سینمایی آن را از نویسنده خرید تا فیلمی جنگی و حادثه ای بسازد. تولید سربازان اسب سوار در سال های اخیر به دلایل متفاوتی به تعویق افتاد تا اینکه سرانجام جری بروکنهایمر به این مجموعه ملحق شد.

جری بروکنهایمر، مولی اسمیت، ترنت لوکین بیل و تاد لوکین بیل تهیه کنندگان اصلی فیلم هستند. فیلمنامه سربازان اسب سوار را پیتر کرگ و تد تالی نوشتند و نیکولای فاگلسیگ آن را کارگردانی می کند. پیش تولید سربازان اسب سوار مدتی است آغاز شده و مراحل فیلمبرداری در مناطق کوهستانی ایالت نیومکزیکو انجام خواهد شد.

نوید نگهبان در این فیلم نقش ژنرال دوستم را بازی می کند، از جنگ سالاران افغان که امروز معاون ریاست جمهوری افغانستان است. ژنرال دوستم رهبر جنبش جماعت اسلامی افغانستان است و همکاری او با احمد شاه مسعود و نیروهای ائتلاف شمال باعث شکست طالبان در مزار شریف و بازپس گیری این شهر بزرگ شد.

نوید نگهبان در سالهای اخیر در فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی مختلفی حضور داشته، از جمله «هملند»، «تک تیرانداز آمریکایی» و «بابا جون» که سال گذشته نماینده اسرائیل در مراسم اسکار بود.

تا این لحظه حضور کریس همسورد، مایکل شانون و بن اتول در این فیلم قطعی شده و هنرمندان مطرح دیگری هم در نقش های جانبی بازی می کنند.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©