چهاردهمین رژه ایرانیان در نیویورک برگزار شد
به روز شده در      دوشنبه 11 اردیبهشت 1396     -   Monday May 1 2017

چهاردهمین مراسم رژه نوروزی ایرانیان در نیویورک با استقبال ساکنین ایرانی و غیر ایرانی این شهر برگزار شد. این مراسم از ساعت دوازده نیمروز یکشنبه 30 آپریل 2017 به وقت محلی شرق آمریکا آغاز شد و بیش از یک ساعت به طول انجامید.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

به گزارش خبرنگار ایرانشهر از نیویورک، که مراسم رژه ایرانیان در این شهر برگزار شده است، مراسم امروز بیش از هفت هزار بازدید کننده داشته است و در آن نزدیک به هفتصد ایرانی تبار در قالب‌ گروه‌های مختلف رژه رفته‌اند. 

رژه ایرانیان نیویورک در خیابان مدیسن در مرکز منهتن در حالی برگزار شد که از شب گذشته محدودیت‌های ترافیکی ویژه‌ای برای برگزاری آن در این منطقه از سوی پلیس اعمال شده بود. در مراسم امسال نیز ده‌ها نماد ملی، ماکت‌هایی از ابنیه تاریخی و چندین سمبل فرهنگی ایران که به وسیله گروه‌هایی از جوانان با لباس‌های محلی همراهی می‌شدند در بخش ویژه‌ای از خیابان مدیسین رژه رفتند. نمادهایی چون پاسارگاد، تخت جمشید، برج شهیاد تهران، آرامگاه بوعلی سینا در همدان، سی و سه پل اصفهان و... از ماکت‌هایی بود که با زیبایی خاص و در ابعاد تقریبا بزرگی ساخته و بر روی خودروهای ویژه‌ای برای حمل نصب شده بود.

 کاروان رژه و بازدیدکنندگان از آن که بسیاری از ایشان از مناطق و شهر‌های مجاور برای بازدید این مراسم در خیابان مدیسین جمع آمده بودند پس از پایان رژه که تقریبا یک ساعت به طول انجامید به بخشی از پارک مرکزی(Central Park) نیویورک در مجاورت همین خیابان منتقل شدند که از قبل برای میزبانی ایرانیان مهیا شده بود.  همه ساله مراسم شادی و رقص نوروزی ایرانیان تا ساعتی پس از بعد از ظهر در این محوطه ادامه می‌یابد.

مراسم رژه ایرانیان در نیویورک (NY Persian Parade) از سال 2005 تا کنون، همه ساله در نخستین هفته‌های پس از نوروز و به همت گروهی از فعالان فرهنگی ایرانی‌آمریکایی ساکن در شرق ایالات متحده آمریکا برگزار می‌شود. ایده این طرح را دکتر رضا زاده با مشارکت دکتر اسدی ارائه کردند و تا کنون با صرف هزینه‌های شخصی آنرا به اجرا گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©