«جانماز» نمایشگاهی برای آثار پناهجویان مسلمان در سانفرانسیسکو
به روز شده در      سه شنبه 3 مرداد 1396     -   Tuesday July 25 2017

بنیاد مددکاری اجتماعی سانفرانسیسکو در نظر دارد تا در پاییز آینده نمایشگاهی از جا نمازهای طراحی شده توسط هنرمندان پناهجوی 22 کشور عمدتا مسلمان به معرض دید عموم قرار دهد. این نمایشگاه در کلیسایی در فورت میسن سانفرانسیسکو برپا خواهد شد و 36 هنرمند که بیشتر از کشورهای خاورمیانه هستند در آن شرکت خواهند کرد. یک هنرمند ایرانی‌کانادایی نیز در این نمایشگاه حضور دارد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

«شریل هینس» بانی این فعالیت در مصاحبه با نیویورک تایمز، هدف از برپایی نمایشگاه محراب (جا نماز) را توجه دادن افکار عمومی به وضعیت پناهجویان مسلمان مقیم کالیفرنیا دانست. وی گفت که در ابتدا قرار بود که این نمایشگاه برای آثار هنرمندان کشورهای مسلمانی باشد که بر طبق فرمان مهاجرتی رییس­جمهور دانلد ترامپ از آمدن به ایالات متحده منع شده­اند (از جمله اتباع ایرانی­تبار) اما بعدا تصمیم گرفته شد تا هنرمندان کشورهای مسلمان دیگر نیز در این نمایشگاه شرکت داده شوند.

«ساناز مزینانی» هنرمند ایرانی­کانادایی با طراحی یک جا نماز منحصر بفرد در این نمایشگاه حضور خواهد داشت. دورادور جا نماز طراحی شده توسط خانم مزینانی با نقوش هندسی اسلامی مزین شده و در مرکز آن اشکال مدوری (مدالیون) دیده می­شود که از ابرهای قارچی شکل انفجار اتمی تشکیل شده است.

هنرمندان مسلمان شرکت کننده در نمایشگاه محراب سانفرانسیسکو، مقوله جنگ در منطقه خاورمیانه و آثار مخرب آن بر روی زندگی مردم را به تصویر کشیده­اند. نمایشگاه محراب (جا نماز) فورت میسن از هفتم اکتبر آینده آغاز خواهد شد و به مدت پنج ماه برقرار خواهد بود.       

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©