روایت سینمایی از اشغال سفارت ایران در لندن ساخته شد
به روز شده در      یکشنبه 12 شهریور 1396     -   Sunday September 3 2017

شبکه نمایشی نتفلیکس، تریلر فیلم سینمایی «شش روز» را که درباره داستان واقعی اشغال شش روزه سفارت ایران در لندن در سال 1980 است را به معرض دید عموم گذاشته است که از سوم نوامبر 2017 منتشر خواهد شد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
به گزارش  Radiotimes.com، «شش روز» نام فیلم سینمایی است که درباره ماجرای واقعی اشغال سفارت ایران در لندن در سال 1980، ساخته شده است. فيلم سینمایی شش روز ساخته «توا فریزر» و نوشته «گلن استندرینگ» است که در آن «تیم پیگات اسمیث»، «ابی کارنیش» و «جیمی بل» ایفای نقش می‌کنند. داستان فیلم، واقعی و بر اساس اشغال و گروگانگیری 26 نفر در سفارت ایران در جنوب کنزینگتون لندن به مدت شش روز توسط یک گروه مسلح است. 
واقعه «شش روز» در روز چهارشنبه ۳۰ آپریل ۱۹۸۰ توسط شش جوان مسلح که با گذرنامه‌های عراقی از بغداد به لندن آمده بودند و خود را گروه الشهید می‌نامیدند، آغاز شد و به اشغال شش روزه سفارت جمهوری اسلامی در لندن انجامید. 
این ماجرا در نهایت با دخالت نیروهای ویژه بریتانیا (SAS)  و با کشته شدن ۵ نفر و دستگیری یک نفر از مهاجمان و آزادی ۲۶ گروگان به پایان رسید. گروگانگیرها خود را عضو سازمان سیاسی خلق عرب مسلمان ایران معرفی می‌کردند.
فیلم سینمایی شش روز داستان را از سه دیدگاه به نمایش می گذارد، «مکس ورنون» (مارک استرانگ) مذاکره کننده با تلاش برای اجتناب از اقدام نظامی، «راستی فریمین» فرمانده یگان ویژه ضد ترور اسآیاس (جیمی بل)و «کیت ایدی» خبرنگار اخبار بی بی سی (ابی کورنیش).
این فیلم جمعه سوم نوامبر آینده در شبکه نمایشی نتفلیکس عرضه خواهد شد.
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©