احتمال بازداشت هاشمی شاهرودی در آلمان قوت گرفت
به روز شده در      شنبه 16 دی 1396     -   Saturday January 6 2018

در پی درخواست مکرر ایرانیان مقیم آلمان، دادستانی هانوفر که هاشمی شاهرودی در کلینیکی در این شهر بستری است وعده داد لیست اتهامات رییس پیشین قوه قضاییه ایران را بررسی کرده و احتمال بازداشت وی را به دلیل نقض حقوق بشر مطرح سازد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

ابتدا روزنامه‌های آلمانی بیلد و "هانوفرشه آلگمانیه" (HAZ) روز جمعه ۵ ژانویه 2018 خبر دادند که محمود هاشمی شاهرودی ۶۹ ساله که از نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی است و جانشین احتمالی او محسوب می‌شود برای مداوا در بیمارستانی در آلمان بستری شده است. همین خبر کافی بود تا موج بزرگی از ایرانیان مقیم آلمان را به فکر بازداشت و محاکمه وی به دلیل نقض حقوق بشر در ایران بیاندازد.

همزمان با انتشار خبر بستری شدن هاشمی شاهرودی در آلمان، یک خبرگزاری داخلی ایران با انتشار خبر عیادت رمضانی، مدیر مرکز اسلامی هامبورگ از هاشمی شاهرودی، عکسی را منتشر کرد که در آن، پروفسور سمیعی نیز دیده می‌شود. پروفسور سمیعی در حال حاضر ریاست بیمارستان خصوصی علوم عصبی هانوفر در آلمان را بر عهده دارد. جایی که مشخص شد هاشمی شاهرودی در آن بستری است و در ساعات آغازین روز شنبه 6 ژانویه محل برگزاری تجمع بزرگ اعتراضی صدها ایرانی تبار مقیم آلمان شد.

"فوکوس آنلاین" آلمان می‌نویسد: «پرفسور سمیعی دارای روابط بسیار خوبی با ایران است و در حال احداث یک بیمارستان در تهران است که به لحاط وسعت دوبرابر بیمارستان هانوفر است» و ادامه میدهد: «در دوران ریاست هاشمی شاهرودی بر قوه قضائیه، ایران شاهد اجرای احکام اعدام، بازداشت‌های خودسرانه و شکنجه منتقدان و چند مورد اعدام جوانان زیر ۱۸ سال بوده است».

به گزارش "هانوفرشه آلگمانیه" (HAZ) دولت ایالت نیدرزاکسن و اشتفان وایل، نخست وزیر سوسیال دمکرات این ایالت، نامه‌ای اعتراض‌آمیز در مورد حضور هاشمی شاهرودی دریافت کرده‌اند. در این نامه نوشته شده است:«دستان این کشتارگر به خون مردم ایران آغشته است. او باید به اتهام "جنایت علیه بشریت" محاکمه و محکوم شود».

براساس گزارش "هانوفرشه آلگماینه" دادستان دریافت این نامه را تایید کرده و در حال بررسی اتهام‌های مطرح شده است و وعده داده از جایگاه خود برای برقراری عدالت بهره خواهد برد.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©