رهبری اتحادیه‌های کارگری آلمان به یک ایرانی رسید
به روز شده در      دوشنبه 16 بهمن 1396     -   Monday February 5 2018

مهرداد پاینده فعال حقوق کارگری آلمانی ایرانی‌تبار، ریاست اتحادیه سندیکاهای کارگری جمهوری فدرال آلمان را رسما از هارتموت توله رهبر پیشین کارگران آلمان تحویل گرفت. آقای پاینده در روندی دمکراتیک از سوی کارگران سه ایالت نیدرزاکسن، برمن و زاکسن‌آنهالت برگزیده شده بود.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

مهرداد پاینده سال ۱۳۶۴ ایران را ترک کرد و پس از رفتن به ترکیه و بلغارستان به آلمان آمد و در این کشور تقاضای پناهندگی داد. او در ایران نیز سابقه کار سندیکایی دارد. سابقه فعالیت‌های سندیکایی او در زمان شاه آغاز شد و پس از انقلاب اسلامی نیز  ادامه یافت.

مهرداد پاینده ۵۷ ساله که دانش‌آموخته رشته اقتصاد در دانشگاه هامبورگ، برمن و سمفروپول (در کریمه اوکراین) است و دکترای خود را در همین رشته در دانشگاه برمن اخذ کرده است، همواره به فعالیت‌های سندیکایی علاقه داشته است. همین موضوع باعث شده که او فعالیت‌های سندیکایی خود را در آلمان نیز دنبال کند.

رئیس جدید اتحادیه سندیکاهای کارگری آلمان است، می‌گوید به خوبی می‌داند پناهندگی و معنی زندگی در مهاجرت چیست و بر آن است که در سیاست‌های جدید این اتحادیه به نیازهای مهاجران در جامعه آلمان نیز توجه کند.

دکتر مهرداد پاینده از سال ۲۰۰۸ عضو هئیت مدیره اتحادیه سراسری آلمان است و از سال ۲۰۱۰ سرپرست بخش اقتصاد و مالی این اتحادیه بوده است.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©