دادخواست( پتیشین) اعتراض به انتصاب ابراهیم رئیسی
از سوی جمعی از کنشگران مخالف و ستمدیدگان وی
به روز شده در      شنبه 3 فروردین 1398     -   Saturday March 23 2019

در پی انتصاب ابراهیم رئیسی در راس دستگاه قضایی حکومت جمهوری اسلامی ، یکی از « جنایتکاران در تاریخ» و عضو هیأت صدور حکم اعدام هزاران زندانی سیاسی در تابستان ۱۳۶۷ ، دادخواستی(پتیشنی) از سوی جمعی از کنشگران و افرادی که به نحوی جور و ستم این دستگاه بیدادگر را تجربه کرده اند، تهیه و امضاء شده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

 

ابراهیم رئیسی مسوولیت‌های مهمی در سازمان قضایی ایران داشته است . او در سال 1359 ابتدا به سمت دادیاری و سپس دادستانی انقلاب کرج، یکی از خشن‌ترین حوزه‌های دادستانی رسید.

پس از آن به دادستانی انقلاب همدان و تهران منصوب شد؛ مقام‌هایی که در دهه ۶۰ به معنای شرکت در سرکوب فراگیر مخالفان سیاسی با اعمال شکنجه و اعتراف‌گیری و نیز صدور احکام گسترده اعدام بود.

شرکت در صدور حکم قتل برنامه‌ریزی شده هزاران زندانی سیاسی در تابستان ۱۳۶۷ به تنهایی کافی‌ست تا ابراهیم رئیسی در جایگاه متهمان به ارتکاب جنایت بر ضد بشریت قرار گیرد. فاجعه تابستان ۶۷ را کلیه سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر و همچنین قاضی‌های بلندپایه با اعتبار بین‌المللی به عنوان جنایت بر ضد بشریت شناخته‌اند.

در این رابطه  آیت الله حسینعلی منتظری جانشین روح الله خمینی،  با اعتراض به وضعیت زندانیان سیاسی و کشتار زندانیان سیاسی در سال ١٣٦٧ از قدرت کناره گیری کرد و به صراحت مخالفت خود را با این اعدام‌ها اعلام کرد و آن را  «بزرگترین جنایت» در جمهوری اسلامی نام نهاد. وی به اعضای هیأت امضاء کنندگان این اعدام ها که به «هیأت مرگ » معروف است، می‌گوید: این جنایت  به دست شما انجام شده و نام شما را در آینده جزو «جنایتکاران در تاریخ» می‌نویسند.

حال یکی از « جنایتکاران در تاریخ » در راس دستگاه قضایی ایران قرار گرفته است. دستگاه قضایی که تکیه بر قاضی هایی دارد که اغلب آنها متهم به فساد و جنایت هستند. ابراهیم رئیسی به ریاست دستگاهی منتصب شده است که برخی از آنها نیز مجریان اعدام‌های غیر قضایی در کشتار زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ بوده‌اند.

در روز آغاز به کار ابراهیم رئیسی، محکومیت ۲۳ نفر از اعضای مجذوبان نور متعلق به دراویش گنابادی به ۱۹۰ سال حبس، ۱۷۷۶ ضربه شلاق، ۴۶ سال ممنوعیت خروج از کشور و ۴۶ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و احزاب سیاسی، اجتماعی و فعالیت رسانه‌ای تأیید شد. 

 در همان روز نسرین ستوده وکیل روزنامه نگاران و شهروند خبرنگاران و دختران انقلاب (نه به حجاب اجباری) به ۳۳ سال زندان و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شد.

در این راستا ، به منظور ابراز خشم و انزجار خود از این انتصاب و اعتراض به ادامه این جنایت ها، دادخواست(پتیشنی) از سوی جمعی از کنشگران و افرادی که به نحوی جور و ستم این دستگاه بیدادگر را تجربه کرده اند، تهیه و امضاء شده است تا با  ادامه این اعتراض روزی این جنایتکار و آمران وی رسوا و در برابر دادگاهی عادل و صالح پاسخ گو باشند.    

برای امضای این دادخواست( پتیشین) می توانید به سایت زیر مراجعه کنید.  

https://www.tribunezamaneh.com/dadkhast/petitions/189270.html

 

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©