با صدف خادم، اولین بوکسور زن ایرانی آشنا شوید
به روز شده در      جمعه 30 فروردین 1398     -   Friday April 19 2019

صدف خادم، بوکسور 25 ساله ایرانی در آخرین ساعات روز شنبه ۲۵ فروردین در شهر رویان فرانسه مقابل «آن شوان» حریف فرانسوی‌ خود قرار گرفت و در سه راند پیروز شد. وی اولین بوکسور زن ایرانی است که در یک مسابقه رسمی روی رینگ بوکس حاضر شده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
حضور صدف خادم با لباس مخصوص بوکس و بدون حجاب باعث بروز حواشی زیادی برای این ورزشکار شده است. مهیار منشی‌پور مربی این بوکسور زن ایرانی پیشتر گفته بود که «اگر کار صدف به بازداشت بکشد، تنهایش نخواهم گذاشت.» 
صدف خادم و مربی‌اش مهیار منشی‌پور به دلیل آگاهی از حکم دستگیری‌شان در روز28 فروردین (17 اپریل)، سفر خود را به ایران لغو کردند. 

صدف خادم متولد ۳ بهمن ۱۳۷۳ در تهران، فارغ التحصیل با درجه لیسانس از رشته ورزش می‌باشد. او ورزش را از کودکی با شنا شروع کرد، سپس تا ۱۵ سالگی بسکتبال بازی می‌کرد تا اینکه بخاطر مصدومیت، پایش ۶ ماه در گچ بود، همین سبب شد که این ورزش را کنار بگذارد. او سپس به ادامه تحصیل پرداخت و در این فاصله وزنش به ۱۰۷ کیلوگرم رسید. در سال ۱۳۹۲ (۲۰۱۳ میلادی) وقتی ۱۹ ساله بود بخاطر اضافه وزنی که داشت تصمیم گرفت بوکس کار کند، این علاقه به بوکس هم از یک فیلم هندی شروع شد و باعث شد در کارش بیشتر مصمم شود.

صدف می گوید: هر روز ساعت ۵ صبح بیدار می‌شوم و تا ساعت۱۱ شب، کار و ورزش می‌کنم، کار‌های آشپزی و منزل هم جزیی از کارهای روزانه ام هست، 

البته همیشه اطمینان داشته ام که می‌توان با برنامه ریزی موفق شد.

 مهیار منشی پور بوکسور ایرانی فرانسوی اهل بم از قهرمانان سابق این رشته است. او در سال ۱۳۹۶ (۲۰۱۷ میلادی) برای برگزاری یک دوره آموزشی از فرانسه به ایران آمده بود که با صدف خادم آشنا شد. صدف زیر نظر مهیار منشی پور شروع به تمرین کرد و در سال ۱۳۹۸(۲۰۱۹ میلادی) به دعوت او در مسابقات بوکس فرانسه به صورت شخصی بدون حمایت فدراسیون به این مسابقات رفت.

صدف می‌گوید ابتدا پدر و مادرم مخالف این ورزش بودند، اما پس از مدتی هر لحظه مراقبم بودند و از من حمایت کردند، حالا هر چه دارم از آن‌ها دارم. صدف خادم ۲۵ ساله هنوز ازدواج نکرده و مجرد می‌باشد.

صدف خادم می‌گوید: مشت خورم خوب است.البته این را هم می‌گوید که مشت خور بودن یک بوکسور باید خوب باشد، به قول تایسون (قهرمان جهانی بوکس) اینکه زیر مشت‌ها دوام بیاری مهم‌تر از این است که مشت بزنی …

 او می گوید: دوست دارم در تاریخ ورزش بوکس نامم برای همیشه ثبت شود. سال‌های زیادی منتظر بودم تا روزی فرا برسد که در یک مسابقه رسمی خودم را نشان بدهم.

صدف خادم  با پوشش غیر اسلامی به میدان مسابقه رفت  که  افتخاری است برای همه بانوان ایرانی که به رژیم جهل و جنون و جنایت جمهوری اسلامی “نه” بگوید و به همه جهانیان بفهماند که ایرانیان، مدرن فکر‌می‌کنند و می خواهند مدرن زندگی کنند. 

رشته بوکس در حالیکه در ایران دارای فدراسیون هست، اما مجوز فعالیت برای زنان را ندارد و اغلب بوکسور‌های دختر زیر نظر مربی شخصی مشغول به تمرین می باشند.

 

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©