محمدجواد ظریف رسماً به گروگانگیری جمهوری اسلامی اعتراف کرد
به روز شده در      پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398     -   Thursday April 25 2019

یک زن ایرانی به نام «نگار قدس کنی» که از سال ۲۰۱۲ به استرالیا مهاجرت کرده است ، به جرم خرید تکنولوژی برای جمهوری اسلامی ایران درماه جون سال ۲۰۱۷ دستگیر شد. همسر وی نیز به نام علیرضا جلالی ده روز پیش از دستگیری خانم قدس کنی در فرودگاه نیویورک بازداشت و با اقرار به ارتکاب همین جرم به ۱۵ ماه زندان محکوم شد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
 

درپی دستگیری « نگار قدس کنی»، دولت امریکا از دولت استرالیا خواستار استرداد وی شد. در صورتی که  نامبرده به امریکا مسترد شود و جرم وی ثابت گردد، به ۲۰ سال زندان محکوم خواهد شد.

«نگار قدس کنی» پیش از آن که زندانی شود، صاحب فرزندی شده و در حال حاضر با توجه به این که محلی  که در آن زندانی شده است دارای هیچگونه تسهیلاتی برای نگهداری کودکان نمی باشد، این کودک از مادر جدا شده و دور از وی نگهداری می شود.

در پی اعلام دستگیری «نگار قدس کنی»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در روز چهارشنبه ۲۴ اپریل، بهترین راه برای آزادی « نازنین زاغری»، شهروند انگلیسی ایرانی تبار که به جرم جاسوسی در ایران به مدت ۳ سال در بازداشت به سر می برد، را تبادل وی با « نگار قدس کنی» عنوان کرد. محمد جواد ظریف با اعلام این پیشنهاد، علناً به گروگانگیری جمهوری اسلامی اعتراف نمود.

 

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©