یک استاد دانشگاه ایران به سرقت اسرار تجاری نیروی دریایی آمریکا متهم شد
به روز شده در      دوشنبه 14 مرداد 1398     -   Monday August 5 2019

دادگاه منطقه شمالی اوهایو، یک استاد دانشگاه از ایران با نام «سیروس عسگری» که تحقیقاتی در یکی از دانشگاه های امریکا انجام می داده است را، به سرقت اسرار تجاری نیروی دریایی آمریکا و نقض قوانین ویزا متهم کرد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

وی که از طرفی دلیل سفر خود را به آمریکا، بازدید از فرزندان خود ذکر کرده است، استاد علوم مواد و مهندسی در یکی از دانشگاه های ایران ( دانشگاه صنعت شریف) می باشد که در این سفر، کار تحقیقاتی را در زمینه موضوع ابزار دقیق تجزیه مواد در دانشگاه کیس وسترن آغاز کرده است. این مرکز تحقیقاتی با نام Swagelok محل مطالعات و تحقیقات پرونده مذکور بوده است.

گفته می شود که سیروس عسگری اطلاعات محرمانه تجاری مربوط به کار تحقیقاتی خود را بدون اجازه از این مرکز، به دانشگاه خود در ایران و چند کشور دیگر ارسال نموده است.

وی همچنین متهم شده است كه نمونه های فلزی را که بر روی آنها کار کرده، بدون اجازه این مرکز تحقیقاتی به ایران انتقال داده است. مطابق کیفرخواست ، عسگری فرآیند تصفیه فلز و تحقیقات انجام شده را از آمریکا برای شرکت های ایرانی و موسسات دولتی بسرقت برده است.

بنا به گفته دادستان، همه این موارد نقض قوانین تحریم تجاری است که از آن زمان اعمال شده ، علاوه بر این، تمامی این اقدامات با ویزای توریستی انجام گرفته است.  وی همچنین قصد داشته که در زمان حضور خود در ایالات متحده ، به فروش یا عرضه کالاها ، فناوری یا خدمات به این کشور اقدام نماید. وکیل مدافع سیروس عسگری مدعی است اطلاعاتی که توسط وی ارایه شده از منبع آزاد بوده و اسرار تجاری نمی باشد. گفتنی است این تحقیق توسط نیروی دریایی امریکا تأمین مالی گردیده است.

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©