با همکاری عراق و فرانسه روح الله زم بازداشت شد
به روز شده در      پنجشنبه 25 مهر 1398     -   Thursday October 17 2019

بنا به گزارش شبکه خبری بی بی سی فارسی ، روح‌الله زم که از سفارت عراق در پاریس ویزا گرفته بود، با پرواز فرانسه- اردن- عراق، روز شنبه 12 اکتبر راهی فرودگاه بین‌المللی بغداد می شود و در آنجا دستگاه اطلاعاتی عراق ، وی را بازداشت کرده و پس از یک روز، طی موافقت نامه استرداد مجرمین، او را به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحویل می دهند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

وزارت امور خارجه فرانسه پس از اعلام بازداشت روح الله زم، دستگیری وی را در بغداد محکوم کرد. در حالی که پلیس فرانسه مانع سفر روح الله زم که پناهنده این کشور بوده است، نمی شود و دولت فرانسه به طور غیرمستقیم در برابر آزادی فریبا عادل خواه فرانسوی ایرانی تبار با نیروهای امنیتی ایران همکاری کرده است.

در همین رابطه به نقل از مقام دفتر آیت الله سیستانی ، روح الله زم هیچ ارتباط مستقیم ویا غیرمستقیم با این دفنر نداشته است و هیچگونه ملاقاتی برای دیدار با وی هماهنگی نشده است .

گفته می شود روح الله زم برای دیدار با آیت الله سیستانی از پاریس عازم عراق شده بود که یکی از همکارانش این هماهنگی را انجام داده بود.  

لازم به یادآوری است، خانم فریبا عادل‌خواه ، جامعه شناس و پژوهشگر ساکن پاریس،‌ علاوه بر حضور در مجامع علمی کشورهای مختلف جهان، در دانشگاه‌های ایران نیز با موضوعاتی چون اقتصاد و سیاست سخنرانی‌هایی را انجام می‌داده و به طور مرتب در حال تردد به ایران بوده است که در خرداد ماه 1398 توسط نیروهای اطلاعاتی سپاه بازداشت شد. .

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©