بیش از 760 هزار نفر در سراسر جهان خواستار ایجاد سازوکار تحقیقاتی سازمان ملل در برابر جنایات جمهوری اسلامی ایران شدند
به روز شده در      پنجشنبه 12 آبان 1401     -   Thursday November 3 2022

هبا مورایف، مدیر عفو بین الملل در خاورمیانه و شمال آفریقا گفت:" مردم ایران همچنان شجاعانه به اعتراض خود ادامه داده و خواهان پایان دادن به رژیم سرکوبگری که به برابری و حقوق بشر احترام نمی گذارد، هستند. با این وجود، آیا کشورهای عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل در مقابل فریادهای مردم ایران و کنشگران سراسر جهان، برای ایجاد مکانیسم بین المللی در مورد جنایات رژیم جمهوری اسلامی ایران اقدام فوری خواهند کرد؟ "
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
نازنین بنیادی، بازیگر ایرانی-بریتانیایی و سفیر عفو بین‌الملل بریتانیا، در 2 نوامبر درخواست‌ مردم ایران برای اقدام فوری شورای حقوق بشر سازمان ملل را به مقامات این سازمان در نیویورک ابلاغ کرد. نهادهای ملی عفو بین‌الملل در سراسر جهان نیز طومارهایی را به وزارتخانه‌های امور خارجه خود ارسال کردند. 
 
عدم کارایی جامعه بین‌المللی، اقدامات حکومت جمهوری اسلامی ایران را برای استفاده غیرقانونی از زور با استفاده از نیروهای سرکوبگر علیه معترضان ایرانی تشدید کرده است، بطوری که از زمان شروع اعتراضات در 16 سپتامبر، بیش از 270 نفر از جمله 30 کودک توسط مقامات و مسوولین این حکومت کشته شده اند. 
از این رو، شورای حقوق بشر سازمان ملل باید فوراً یک جلسه ویژه برای جمهوری اسلامی ایران تشکیل دهد تا از جنایات بیشتر از جمله قتل‌های غیرقانونی، شکنجه و سایر بدرفتاری‌ها علیه همه کسانی که از زمان شروع سرکوب اعتراض‌ها توسط این حکومت بازداشت شده‌اند، جلوگیری نماید. 
هفته گذشته، 10 کارشناس سازمان ملل، از جمله گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران، از شورای حقوق بشر خواستند با ایجاد یک مکانیسم تحقیقاتی بین المللی در مورد ایران در یک نشست ویژه فوراً اقدام کند، این فراخوان توسط عفو بین الملل و 42 سازمان حقوق بشر دیگر نیز حمایت می شود.
وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد که آلمان از تشکیل جلسه ویژه برای ایجاد سازوکار سازمان ملل در مورد ایران حمایت خواهد کرد.
 
ترجمه گروه خبری خبرگزاری ایرانشهر 
منبع : سایت خبری سازمان عفو بین الملل ( 3 نوامبر)
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©