آمریکا با گرمای بی سابقه ای در تابستان امسال روبرو خواهد شد
به روز شده در      سه شنبه 9 خرداد 1402     -   Tuesday May 30 2023

کارشناسان هواشناسی پیش بینی کرده اند برخی نقاط ایالات متحده آمریکا، گرمترین تابستان را در سال جاری نسبت به سه دهه گذشته تجربه خواهند کرد. این گرمای شدید به دلیل تغییرات اقلیمی ناشی از عملکرد انسانی می باشد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
اگر تصور می کنید که امسال تابستان معمولی را در شهرهای نیویورک، بوستون، آتلانتا، میامی، هیوستون، لس‌آنجلس یا سیاتل دارید، بدانید که در اشتباه هستید، چراکه کارشناسان هواشناسی پیش بینی کرده اند به احتمال قوی سه ماه آینده گرمترین تابستان نسبت به سه دهه گذشته خواهد بود. دمای اقیانوس‌، رطوبت خاک و مدل‌های پیش‌بینی همگی از جمله عواملی هستند که در پیش‌بینی تابستانی با گرمای بیش از حد معمول نقش دارند.
بنابر این پیش بینی، کارشناسان انتظار تابستان گرمتری را در شمال شرق آمریکا دارند، زیرا دمای اقیانوس‌ در نزدیکی سواحل در حال حاضر بسیار بالاتر از حد معمول است. از آنجایی که آب های ساحلی عامل اصلی افزایش دما می باشند، کارشناسان خیلی مطمئن نیستند که آیا در مناطقی مانند غرب نیویورک و پنسیلوانیا  تابستان گرمتری را شاهد خواهند بود یا خیر. 
همچنین جنوب غربی آمریکا نیز احتمالاً دمایی بالاتر از میانگین در تابستان و بارندگی کمتر از حد متوسط را شاهد خواهد بود. زیرا انتظار می رود بادهای موسمی جنوب غربی شروع کندی داشته باشد.
 
کارشناسان همچنین پیش بینی می کنند در ماه جون، فلوریدا و سایر ایالت‌های جنوب شرقی ممکن است به دلیل برخی طوفان‌های احتمالی استوایی در اوایل فصل تابستان شاهد سیلابهایی باشند و این امکان وجود دارد که دریاچه های میدوست و گریت لیک باران بیشتری را داشته باشند. 
همچنین برای سواحل غربی، دمای بالاتر از میانگین پیش‌بینی می گردد و انتظار تابستانی خشک‌تر از حد معمول در شمال غربی را دارند. این افزایش دما تا حدی به دلیل پدیده النینو، الگوی آب و هوایی اقیانوس آرام که در آستانه شکل‌گیری در تابستان است، منجر به بارش کمتر از حد متوسط می شود. 
نقشه حاضر که پیش‌بینی‌های کارشناسان را برای تابستان امسال نشان می‌دهد، لزوماً به این معنا نیست که آریزونا تا حدی گرمتر از میشیگان است، بلکه به این معناست که در تابستان امسال شاهد گرمای بی سابقه ای در آریزونا نسبت به میشیگان خواهید بود. 
منبع: نیویورک تایمز
ترجمه : خبرگزاری ایرانشهر
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©