پاسخی به مخالفان مقاله «اکبر گنجی ، شارلاتان قلمی»
به روز شده در      پنجشنبه 21 تیر 1403     -   Thursday July 11 2024

مقاله «اکبر گنجی، شارلاتان قلمی» که در ایرانشهر هفته گذشته و سپس در خبرنامه گویا منتشر شد، برخی از موافقان و مخالفان دیدگاههای خود را در رابطه با این مقاله بیان کردند. ضمن سپاس از موافقان، بر خود لازم می دانم که در اینجا پاسخ برخی از مخالفان را بدهم.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
برای این که همه دیدگاهها را ببینید این جا کلیک کنید. 
 
مخالفی با نام Bob که احتمالاً هویت وی دروغین است، همانند دیگر مخالفان برای این که حرف خود را به کرسی بنشانند، نخست ترور شخصیت می کنند تا با این وسیله به خیال خودش بازی را شروع نکرده طرف را مات کنند. هر چند که به هر روی پاسخ برای عموم مردم است که بدانند تا چه حد پروپاگاندای اسلامی و چپ دروغ پردازی می کنند. 
 
1-  آنها مرا «شاهی» خطاب کرده اند. د رحالی که صفحات ایرانشهر از زمان انتشار از سال 1995 در اختیار عموم است و می توان به آن مراجعه کرد و دیدگاههای مرا می توان از آنها دریافت. 
 
2- نگارنده بر این باور است که در حال حاضر با توجه به اقبال مردم ایران از شاهزاده رضا پهلوی و نه شخص دیگری، ایشان بهترین کسی است که می تواند به عنوان یک رهبر سیاسی، رژیم جمهوری اسلامی را واژگون کند.
 
 3- مرا «صهیونیست» خطاب کرده اند. صهیونیزم جنبش بازگشت یهودیان به سرزمین آبا و اجدادی خود است، حتی پس از گذشت دو هزار سال. این ویژگی فقط متعلق به ملت هایی است که تاریخ حضور در یک سرزمین را حفظ کرده اند. برای مثال ایرانیانی که به دلیل ظلم وستم حکومت جمهوری اسلامی ایران مجبور به ترک میهن خود شده اند، حق دارند در هر بازه زمانی به میهن خود برگردند و هیچ کسی نمی تواند به وطن پرستی شان و یا برگشتشان به میهن یعنی ایران، ایراد بگیرد.  بنابراین، نمی توان به یهودیان نیز به این دلیل ایراد گرفت.
 
4- یهودیانی که در سرزمین یهود پیش از استقلال اسرائیل زندگی می کردند، برخلاف گفته مدعی که می نویسد " یهودیانی که مقیم فلسطین بودند و قرن ها در کنار همسایه های فلسطینی خود زندگی می کردند،" در کنار آنها زندگی نمی کردند، بلکه در محله (گتو) زندگی می کردند و جزو افراد " اهل ذمه" محسوب می شدند و انواع تحقیرها و آزارها علیه آنها صورت می گرفت. هم چنان که اعراب مهاجم به ایران علیه ایرانیان انجام می دادند. 
 
5-  برای این که بدانیم مدعی چقدر دروغ پردازی می کند بهتر است فقط به یک فقره قتل عام یهودیان توسط اعراب همسایه در شهر هبرون در سال 1929 یعنی 29 سال پیش از استقلال اسرائیل صورت گرفته است اشاره کنم.
 
6- مدعی می گوید "پروژه تأسیس کشوری یهودی، پروژه‌ای صهیونیستی بود که در اروپا و آمریکا توسط صهیونیست ها که عمدتدً مسیحی بودند، طراحی شد" کیست نداند که مدعی چقدر ریاکاری می کند از سویی می گوید، کشوری برای یهودیان و از سویی دیگر می گوید، صهیونیستها عمدتا مسیحی اند. این فقط یهودیان هستند که آمال و آرزوهای میهن پرستانه خود را به مانند ایرانیان که البرزکوه را می ستایند و یا ارمنیان که آرارات را، آنها نیز کوه صیون در سرزمین خود را مظهر میهن پرستی خود می دانند. هم چنان که برای ایرانی، عشق به دماوند مورد تائید است و عشق یک یهودی به کوه صیون نیز باید مورد تائید باشد. 
شعر نادر نادرپور که در غربت برای دماوند سرود
 
آه ای خموش پاک
ای چهره عبوس زمستانی
ای شیر خشمگین
آیا من از دریچه این غربت شگفت
بار دگر برآمدن آفتاب را
از گرده فراخ تو خواهم دید؟
 
آیا تو را دوباره توانم دید و یهودیان در مزامیر داود : بر نهرهای بابل نشستیم و گریستیم و صیون را به یاد آوردیم. 
( مزامیر داوود - سرود 137- تاریخ سروده شدن 2700 سال تا 2200 سال پیش، سند 2200 ساله قدمت آن وجود دارد).
 
 7- هم چنان که در مقاله ام تصریح کرده ام ، به هیچ فلسطینی تعرضی از سوی اسرائیلیان صورت نمی گیرد، مگر آن که آنها تعرض را آغاز نمایند و اسراائیلیان بالاجبار از خود دفاع می کنند. 
 
8- کیست نداند که این مفتی اعظم فلسطینی ها حاج امین الحسینی بود که فتوای قتل یهودیان خاورمیانه را صادر کرد و دست دوستی و مودت با نازی های جنایتکار به رهبری هیتلر داد. 
 
9- مدعی می خواهد «رژیم آخوندی جمهوری اسلامی را با اسرائیل مقایسه کند». رژیم آخوندی که زورش فقط به مردمان خود بویژه جوانان دختر و پسر ایرانی غیرنظامی و بی دفاع می رسد و آنان را به خاک و خون می کشد، با اسرائیلی که حتی تروریستهای فلسطینی را اگر دستگیر کند فقط زندانی می کند، قابل مقایسه نیست. 
 
10- مدعی به دروغ در مورد یهودیان مترقی سخن می گوید که «لکه ننگ صهیونیزم را از دامان یهودیت می خواهند پاک کنند» در حالی که یهودیان با پشتیبانی از اسرائیل عزم جزم کرده اند که ریشه تروریسم را در غزه بخشکانند و در نهایت کسانی را که فاجعه هفتم اکتبر را رقم زدند، بویژه مقامات جمهوری اسلامی ایران را کیفر دهند.
 
نویسنده : بیژن خلیلی 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©