گفتگو و توصیه های «شان صداقتی» براي گردهمايي بزرگ ايرانيان يهودي در ايدن مموریال
به روز شده در      جمعه 19 مرداد 1403     -   Friday August 9 2024

در راستاي اطلاع رسانی برگزاري مراسم روز تيشعا به آو ( نهم آو)، گردهمايی بزرگ ايرانيان يهودی در ايدن مموریال طی روزهای يکشنبه 11 و سه شنبه 13 آگست، بخش هايی از راهنمايی و توصيه های «شان صداقتی» که در شماره 374 نشريه هفتگی ايرانشهر منتشر گرديد، بهتر ديديم بار ديگر گفتگويی را که اين نشريه در سال 2016 با آقاي شان صداقتی که بيش از سی سال با ايدن مموریال همکاری داشته اند، را مطرح نموده و آن را به روز نماييم تا هم ميهنان عزيز با بهره گيری از توصيه های ايشان در اين روزهای پر اهميت، از آرامش روحانی بيشتري برخوردار شوند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
در ابتدا گفتگوی ايرانشهر با شان صداقتي و در ادامه توصيه های ايشان برای برگزاری مراسم روز تيشعا آمده است:
 
گفتگوی شان صداقتی با ايرانشهر:
 
احترام  و ياد کردن از رفتگان از سنتهاي ماست
 
شان صداقتي با گرامي داشت روز تيشعا به آو و خاطره تلخ تخريب بيت المقدس يهوديان در اورشليم که امروزه به عنوان سنتي مهم براي گرامي داشت درگذشتگان در بين ايرانيان يهودي گرامي داشته مي شود، ياد آور ميشود که احترام به درگذشتگان و ياد آنها بخشي از آيين و باور قوم يهود است که مانند بسياري ديگر آداب و سنن  پسنديده اين قوم، مورد توجه جهانيان قرار گرفته است.
آقاي صداقتي از همين رو پارهاي توضيحات در خصوص خدماتي که در راستاي احترام به درگذشتگان و نيز برداشتن بار فشار و مسئوليت از دوش بازماندگان است ارايه کردهاند.
 
- شان صداقتي در فرازي از گفته هاي خود متذکر ميشود:
«يکي از باورهاي غلطي که ما داريم اين است كه خريد آرامگاه يعني آماده شدن براي مرگ. در حالي که اين يک تصور غلط است براي اينكه اين ذهنيت را برطرف کنم بايد به قسمتهاي وسيعي از زمين هاييکه حتي بيش از 30 سال قبل به فروش رفتهاند و هنوز خالي هستند و صاحبان اين زمينها هنوز در سلامت کامل زندگي ميکنند و لذت ميبرند، اشاره کنم. نکته مهم اين است که يک رابطه مستقيم بين آرامش خاطر و طول عمر وجود دارد وقتي ما خيالمان از برنامه ها و کارهايمان در همه مراحل زندگي راحت باشد، طبيعي است که اين آرامش خيال موجب طول عمر ما مي شود. در حالي كه همين نکته كافي است عزيزاني که 30 سال قبل زمينهاي مربوط به خود را خريدهاند، قيمتي را پرداختهاند که شايد يک دهم اکنون باشد. اين مسئله ايست که اگر امروز درباره آن اقدام کنيم مطمئنا سي سال بعد که به آن نگاه کنيم مي بينيم چقدر جلو افتاده ايم. چه از لحاظ مالي  و چه از منظر آرامش دروني که به بقاي عمر مان ياري رسانده است.»
 
- شان صداقتي با برشمردن سه دليل مذهبي، عاطفي و مالي اهميت برنامه ريزي براي آينده را مورد توجه قرار داده و توضيح ميدهد:
 
«از لحاظ مذهبي ميدانيم که مراسم تدفين بايد در شرايط خاصي که اديان الهي اعلام نمودهاند و در حداقل زمان ممکن انجام پذيرد، از لحاظ عاطفي هم اين بسيار مهم است که ما براي بازماندگان خود آرامش خاطر فراهم آوريم و آنها بدانند که در چنان شرايطي نياز نيست که با تصميم گيري هاي عجولانه و يا حتي دخالت اقوام دور يا نزديک که طبيعي است هر کسي نظر و ايده خود را دارد، نگران برگزاري مراسمي شکوهمند و آبرومندانه باشند، و در نهايت هم وقتي ميدانيم که از لحاظ مالي برايمان مقرون به صرفه است تا با برنامه ريزي درست، هزينههاي خود را هم کاهش دهيم و هم از سرمايه گذاري خود سود ببريم، طبيعي است که بايد با پرهيز از منفي بافي و باورهاي خرافي اقدام به اين مهم کنيم.»
 
- شان صداقتي که سرآغاز کار خود را با سازمان ايدن مموريال پارک و خدمت رساني به هموطنان آگاه و آينده نگر به حدود 30 سال قبل مرتبط ميداند، ميگويد:
 
«در جريان همکاري نزديکي که با يکي از سازمان هاي غير انتفاعي داشتم به طور مرتب در آن سالها به آرامگاههاي منطقه مراجعه ميکردم و بارها شاهد صحنههاي رقت بار و اسفناکي بودم که پس از درگذشت يک عزيز ايراني چگونه خانواده و يا بازماندگان او با مشکل مواجه شده، دچار سرگرداني  و انتظار مي شدند و حتي تلفني در آرامگاه در حال اين در و آن در زدن براي قرض کردن پولي هستند که عزيز از دست رفته خود را به خاک بسپارند. اين صحنه و درک سختي آن شرايط که هم براي بازماندگان دشوار بود و هم از احترام عزيز درگذشته ميکاست باعث شد تا من به طور جدي به سراغ اين موضوع بيايم و تلاش کنم ذهنيت منفي و باور هاي خرافي را که چونان تار عنکبوت جلوي تفکر درست را گرفته و افق ديد هموطنانمان را کوتاه و نادرست مي کرد به مبارزه بطلبم.»
 
- آقاي صداقتي که نماينده فارسي زبان گروه آرامگاه هاي شرکت SCI با بيش از 2400 آرامگاه در سراسر امريکاي شمالي است، درباره خدمات شرکت متبوعش ميگويد:
 
«بايد ابتدا اين نكته را به عزيزان يادآور شوم که من به عنوان نماينده رسمي اين مجموعه فقط زمينهاي مربوط به همين مجموعه را به فروش ميرسانم و خريد كردن از طريق اينجانب با خريد مستقيم از خود ايدن مموريال پارک تفاوتي در قيمت ندارد و تنها شما از امکاني که ما برايتان فراهم آوردهايم که با يک نماينده فارسي زبان و به راحتي و بدون پرداخت هزينه اضافي کار خود را به انجام برسانيد، بهره ميبريد. در ادامه بايد بگويم که خدمات ارزنده اين موسسه، گستره متنوعي دارد که ميتوان از آن جمله به قابليت خريد اقساطي، انتخاب محل(لوکيشن) مورد نظر، انتقال و جابجايي لوکيشن مورد نظر شما در هر زمان به هر يک از  آرامگاههاي اين شرکت در سراسر امريکا و کانادا، انتقال بدون هزينه و سهل الوصول پيکر عزيزان در صورت فوت در هر کجاي دنيا، معافيت از پرداخت ماليات مستغلات (پراپرتي تکس) در خصوص زمين خريداري شده، قابليت رشد سرمايه، قابليت انتخاب مراسم و برنامه ريزي براي آن و... اشاره کرد.»
 
- آقاي صداقتي که داراي لايسنس ارائه خدمات بيمه عمر و سابقه فعاليت به عنوان يک مشاور مستغلات نيز هست با اشاره به اينکه هر دو فعاليت ديگر خود را به حال تعليق در آورده و صددرصد وقت خود را مصروف ياري به خانواده هاي ايراني براي داشتن امنيت در برنامه ريزي براي روزهاي سخت درگذشت عزيزان کرده است، در پايان گفتگوي خود با ايرانشهر، خواستار تغيير ديدگاه هاي اجتماعي به موضوع شده و ميافزايد:
 
«برخي قدر و ارزش وجودي خود را در حفظ و پاسداري از کيان خانواده نميدانند، براي مثال ميگويم که اگر يادگاه يک فرد محلي زيبا با منظرهاي دلنشين و جلوه دوست داشتني باشد، حتيدر نبود او هم تبديل به ميعادگاهيبراي گرد هم آمدن همه خانواده او خواهد بود تا در کنارش لحظات شاد خود را با هم قسمت کنند. بي انصافي است اگر چنين فرصت خوبي را از فرزندان و نوههاي خود در آينده دريغ داريم.»
 
 
« راهنمايی ها و توصيه های شان صداقتی براي برگزاری مراسم روز تيشعا به آو  در ايدن مموريال»
 
1- اداره هواشناسي اين دو روز را روزهای گرمي اعلام کرده است بنابراين گذاشتن کلاه وآوردن چتر و وسايل ديگرايمني دربرابرآفتاب توصيه ميشود.
2-همچنان که ميدانيم اين دو روز شلوغ ترين روزهای سال در ايدن مموريال خواهد بود بنابراين احتياط درهمه زمينه ها لازم است. مي دانيم که پليس خيابانها را براي تردد آسانتر يک طرفه مي کند بنابراين در اين مورد نيز بايد احتياط بيشتري نمود و به تابلوهاي راهنمايي و رانندگي دقت بيشتري نمود.
3-رانندگي درمحوطه آرامستان را با احتياط بسيار و آهسته انجام دهيد.
4-اتومبيلتان رافقط درنقاط مجاز پارک کنيد. هرنوع تخلف نه فقط جريمه ميشويد بلکه اتومبيل شما توسط Towing Company  به دستور پليس از نقطه غيرمجاز مزبور به بيرون ازمحوطه آرامستان و درپارکينگهايي که براي اين نوع تخلف ها درنظرگرفته شده منتقل که هزينه بسيارسنگيني براي شما دربردارد.
5-درهمه حال به دستورات ماموران پليس و راهنمایانی که  درمحوطه حضوردارندگوش فرا دهيد.
6-ازپيش گل وگلاب تهيه کنيد. (در يک اقدام ويژه ازسوي مديريت ايدن مموريال و درجهت احترام به درگذشتگان و سنتهاي ايرانيان يهودي،شيشه هاي گلاب به رايگان دراختيارعموم قرارمي گيرد).
 
7-باتوجه به اينکه دراين روز یعنی روز سه شنبه بسياري تعنيت(روزه) مي گيرند،به احترام به آنان،به احترام روان درگذشتگان وهمچنين به احترام جانبازان راه آزادي يهوديان ازتسلط ستمکاران در درازاي هزاران سال، ازخوردن و نوشيدن درملاعام خودداري کنيد.
9-اگر جای دقیق آرامگاه متوفی را نمی دانید پیش از حرکت به سوی محل آرامگاه به دفتر مراجعه کنید و با دادن نام دقیق متوفی به مسئولین، نقشه دقیق محل آرامگاه متوفی را دریافت می کنید.
10- تلاش کنید خیلی خوب در محوطه پارک کنید تا کمترین جا را اشغال کنید و دیگران نیز بتوانند به راحتی پارک کنند و هم چنین تلاش کنید بسیار نزدیک نسبت به جدول خیابان پارک کنید تا بیشترین فضا برای عبور و مرور اتومبیلها وجود داشته باشد.
11-تا می توانید از آوردن اتومبیل با کارپول با دیگران و یا با استفاده از خدمات همگانی ایاب ذهاب مانند اتوبوس- تاکسی – اوبر – لیفت ، خودداری کنید.
12- دروازه ها ساعت 7:30 بامداد گشوده مي شوند. آقاي شان صداقتي،شخصا دردروازه ورودي ايدن مموريال درتمامي روزحضورخواهند داشت که هم کتابچه سوکواري رابه علاقمندان به رايگان تقديم کنند و هم پاسخگوي پرسش هاي شما در همه زمينه ها باشند.
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©