اهدای کتابخانه ای به مناسبت تولد 32 سالگی بیژن قیصر از سوی خانواده و دوستانش
به روز شده در      جمعه 16 شهریور 1403     -   Friday September 6 2024

نزدیک به هفت سال پیش بود که یک مرد غیرمسلح پس از دور شدن از نرده های پارک وی جورج واشنگتن به ضرب گلوله نگهبانان پلیس پارک کشته شد. خانواده و دوستان بیژن قیصر روز چهارشنبه کتابخانه ای را به مناسبت تولد 32 سالگی وی به یاد او اهدا کردند. این فضای آرامش بخش کتاب و هنر در مرکز جامعه ایرانیان آمریکایی در تایسون، ویرجینیا ایجاد شده است. موضوع های کتابهای اهدایی در این کتابخانه با محوریت تاریخ و فرهنگ ایران می باشد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
هفته نامه ایرانشهر شماره 95 به تاریخ اول دسامبر 2017 این رویداد تلخ را در صفحه نخست خود گزارش کرده است. 
 
حسین نوشیروانی، دوست دیرینه خانواده قیصر، عضو هیئت مدیره مرکز جامعه ایرانیان آمریکایی و عضو هیئت مدیره بنیاد بیژن قیصر اظهار داشت : " تو وارد این اتاق می‌شوی و به خاطر می‌آوری چون به عکس او نگاه می‌کنی، چون به تندیس (بیژن قیصر) نگاه می‌کنی، چون به کتاب‌ها و تفکری که مادر و پدرش برای طراحی این فضا از سر گذرانده‌اند نگاه می‌کنی." 
 
نگین قیصر، خواهر بیژن قیصر گفت: "جامعه برای خانواده من بسیار مهم است، برای برادرم ارزش زیادی دارد و فکر می کنم که احترام به او در فضای او برای پدر و مادرم و خودم عمیقا شخصی است." او و خانواده‌اش به یاد آوردند که چگونه تربیت کودکان در ویرجینیای شمالی شامل تحصیل در مدرسه فارسی می‌شد، جایی که بچه‌های قیصر زبان فارسی و آوازها و رقص‌های سنتی ایرانی را یاد گرفتند. 
 نگین قیصر گفت: «او به پدر و مادرم و همه افراد دیگر در این جامعه که به جمع آوری این گنجینه کمک کردند، بسیار افتخار می کند.
 
نوشیروانی نیز افزود: "ما در اینجا کلوپ‌های کتاب برگزار می‌کنیم، گردهمایی‌های کوچک‌تری در اینجا خواهیم داشت، شعرخوانی، که ایرانی‌ها به شدت به آن علاقه دارند... هدف کتابخانه" ایجاد فضایی  کوچک‌تر و صمیمی‌تر است تا مردم بیایند و به آنجا برسند. یکدیگر را بشناسند و تبادل نظر کنند."
 
سال گذشته، خانواده قیصر در یک دعوای قتل ناروا با دولت فدرال به توافقی 5 میلیون دلاری دست یافتند. 
 
در سال 2019، وزارت دادگستری ایالات متحده از طرح اتهامات فدرال علیه دو افسری که به سمت حسابدار 25 ساله تیراندازی کردند، خودداری کرد، زیرا شواهد کافی برای رد ادعاهای نگهبانان مبنی بر اینکه آنها در دفاع از خود عمل کرده اند، وجود ندارد.
 
اتهامات قتل عمد در ویرجینیا علیه نگهبانان ، که در ابتدا توسط دادستان شهرستان فیرفکس در سال 2020 مطرح شد، بعداً توسط یک قاضی فدرال رد شد.
 
 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©