حبس ابد برای ربایندگان بازرگان ایرانی‌بریتانیایی در دبی
به روز شده در      چهارشنبه 1 بهمن 1393     -   Wednesday January 21 2015

دادستان‌های کشور امارات برای ۶ متهم ایرانی تبار ربودن عباس یزدان پناه یزدی، بازرگان ایرانی‌بریتانیایی در دبی، تقاضای حبس ابد کرده‌اند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

سایت اماراتی «گلف نیوز» روز چهارشنبه ۲۱ ژانویه اعلام کرد دادستان‌ها در جلسه دادگاه شش ایرانی‌تبار را به دست داشتن در ربودن یزدان پناه و قاچاق او با یک قایق از بندر شارجه امارات به ایران در ژوئن ۲۰۱۳ متهم کردند. 
به نوشته این سایت خبری، سه متهم هم اکنون در بازداشت پلیس دبی هستند و سه متهم دیگر فراری‌اند و بطور غیابی محاکمه خواهند شد. 

خالد الزرعونی، دادستان دادگاه‌های دبی گفت: «متهمان این پرونده برکنار از جنایتی که انجام داده‌اند، متهم به لکه دار کردن اعتبار کشور امارات هستند. کشور امارات محلی امن برای تمام جمعیت ساکن این کشور است. این جنایتی غیرمعمول است و مته‌مان قصد داشتند با زیرپا گذاشتن قانون، امنیت کشور را بخطر بیاندازند.» 
تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که یکی از متهمان، که هنگام بازداشت فوت کرده است، این آدم ربایی را طراحی کرده بود. پیش از این برخی خبرها از نقش ماموران امنیتی جمهوری اسلامی در طراحی این آدم ربایی حکایت داشت.

عباس یزدان‌پناه دوست نزدیک و شریک و مباشر مهدی هاشمی بود که در سال ۱۹۹۸ تابعیت بریتانیا را کسب کرده و در سا‌ل‌های اخیر در دوبی اقامت داشت. وی در ۲۵ ژوئن سال ۲۰۱۳ میلادی پس از این که از طریق ویدئوکنفرانس از دفتر کار خود در دبی مدارکی به دادگاه ارائه داد ناپدید شد.

نام آقای یزدان‌پناه در پرونده‌ «کرسنت» مطرح است. قرارداد گازی کرسنت در سال ۱۳۸۰ و در زمانی که بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی در دولت سیدمحمد خاتمی بود، میان شرکت اماراتی کرسنت پترولیوم و شرکت ملی نفت ایران به امضا رسید که ابهامات زیادی در خصوص رشوه‌های کلان در پیرامون آن مطرح شده است.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©