افتتاح سفارت ایران در اورشلیم
به روز شده در      سه شنبه 1 دی 1394     -   Tuesday December 22 2015

«سفارت ایران در اورشلیم» نام نمایشگاهی است که در اورشلیم برگزار شده‌است و در آن مشترکات فرهنگی ایران و اسرائیل به نمایش درآمده‌است. این نمایشگاه که با همت گروهی از هنرمندان جوان اسرائیلی برگزار شده‌است، مورد توجه گسترده رسانه‌های اسرائیل قرار گرفته است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

این سفارت در اورشلیم افتتاح شده‌است اما هیچ دیپلماتی در آن نیست. «سفارت ایران در اورشلیم» نام نمایشگاهی است که عده‌ای هنرمند از شباهت‌ها و مشترکات این دو کشور و دو فرهنگ تهیه‌کرده‌اند. روابط این دو کشور بعد از انقلاب 57 به طور کامل قطع شده‌است. این در حالی است که این دو کشور رابطه‌ای دیرینه با یکدیگر دارند.

متان پینکان سرپرست این نمایشگاه که با استقبال بی‌نظیری روبرو شده‌است به خبرنگاران گفته‌: «بر اساس تحقیقات انجام شده مردم ایران و اسرائیل هیچ مشکلی با یکدیگر ندارند و این دولت‌های این دو کشور هستند که روابط سیاسی‌شان از سال 1979 و در پی انقلاب ایران به طور کامل قطع شده‌ و تنش‌های زیادی در منطقه ایجاد کرده‌است.»

«سفازت ایران در اورشلیم» شامل آثار هنری متعددی است که در 6 اتاق قرارگرفته‌است. عکاسی، نقاشی، خطاطی و ... است.

در این نمایشگاه که در منطقه French Hill برگزار می‌شود پرچم هر دو کشور افراشته شده و دانشجویان و مردم بسیاری به دیدن آن آمده‌اند. در تصویر این خبر گروهی از هنرمندان شرکت کننده در همین نمایشگاه دیده می شوند که کوشیده‌اند به مانند جوانان ایران لباس پوشیده و تضاد ناشی از اعتقادات تند مذهبی حاکم و نگرش جامعه جوان به آن را به نمایش بگذارند.

این جوانان برای برپایی نمایشگاه خود به عمد از پرچم جمهوری اسلامی استفاده کرده‌اند تا نمایان‌گر تهدیداتی باشند که سال‌هاست از سوی مقامات رژیم اسلامی در ایران اسرائیل را هدف قرار داده‌است. 

لازم به یادآوری است به دلیل عدم وجود مناسبات رسمی بین دولت‌های اسرائیل و ایران در چهار دهه گذشته میزان اطلاعات مردم دو کشور تنها در ابعاد تصاویر منتشر شده از سوی رسانه‌ها و یا جستجوی اینترنتی است و طبیعی است طیف گسترده‌ای از جامعه جوان اسرائیل پرچم جمهوری اسلامی و یا برخی نمادهای مذهبی تبلیغ شده از سوی حکومت تهران را به عنوان پرچم و یا نمادهای ملی ایران به شمار آورند.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©