کیانوش رضانیا، نامزد احتمالی کرسی زرتشت شناسی دانشگاه بخوم آلمان شد
به روز شده در      چهارشنبه 7 بهمن 1394     -   Wednesday January 27 2016

دانشگاه بخوم در آلمان اعلام کرده است که برای تصدی کرسی علمی ادیان غرب آسیا در این دانشگاه که با تمرکز بر آیین زرتشتی است، سه تن را نامزد کرده است. در لیست نامزدهای این دانشگاه نام دکتر کیانوش رضانیا به عنوان استاد ایرانی تبار برای نامزدی احتمالی این مقام علمی به چشم می‌خورد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

در مراسم سخنرانی این سه چهره برتر در زمینه ادیان غرب آسیا که قرار 28 ژانویه 2016 در دانشگاه بخوم به ازائه مقالات خود بپردازند، دکتر کیانوش رضانیا با مقاله ای تحت عنوان از وارای زرتشتی تا بغداد عباسی: سفر از اتوپیتا تا هیتروپیا» به ایراد سخن بپردازد. که نشانگر تاثیر ساختار شناسی جغرافیای انسانی آیین زرتشتی در نحوه زمامداری خلفای عباسی در پهنه فلات ایران است.

دو نامزد احتمالی دیگر این کرسی علمی که دانشگاه بوخوم معرفی کرده است نیز هر یک دارای تحقیقات و سابقه علمی ممتازی در بازشناسی آیین و ادیان غرب آسیا هستند. پروفسور «گوئتز کینگ» پیش از این تحقیقات ارزشمندی در زمسنه تاثیر ساختاری الهیات زرتشتی بر باورهای اسلامی داشته‌است و دکتر «یوهان سهراب دینشاو ووانیا» نیز استادان شناخته شده ادیان و الهیات در دانشگاه‌های اروپا محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©