اعتراض شدید یونسکو به مسابقه دوسالانه کاریکاتور تهران
به روز شده در      دوشنبه 12 بهمن 1394     -   Monday February 1 2016

نمایشگاه کاریکاتور ایران که هر دو سال یک بار برگزار می‌شود بار دیگر موضوع هولوکاست برای بخش مسابقه بین الملل خود لنتخاب کرده است که این امر باعث اعتراض شدید یونسکو شده‌است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

ایرینا بوکوا مدیرعامل یونسکو با ارسال نامه‌ای در روز چهارشنبه به حسن روحانی رییس جمهوری ایران از برگزاری این مسابقات با موضوع هولوکاست ابراز نگرانی کرده‌است. این نامه به دلیل اعتراض کارمل شاما فرستاده  اسرائیل از این مسابقات برای حسن روحانی فرستاده‌شده‌است و در آن تاکید شده که اینگونه اقدامات به بازماندگان واقعه هولوکاست صدمات روحی و معنوی وارد می‌کند.

این مسابقات که هر دو سال یک بار برگزار می‌شوند این بار نیز در ماه ژوئن سال 2016 توسط ایرنا خبرگزاری جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد که از ماه دسامبر گذشته نیز اعلام شد برای برنده این دوره جایزه 50 هزار دلار تعیین شده‌است. دبیر این دوره از مسابقات به مانند دوره‌های قبل مسعود شجاعی طباطبایی از نزدیکان به حسین شریعتمداری نماینده رهبر حکومت ایران در روزنامه کیهان است. شجاعی پیش از این و در زمان برپایی نخستین دوره مسابقات کارکاتور درباره هولوکاست در سال 1393 خورشیدی به 22 کشور جهان ممنوع الورود شده بود. 

مدت‌هاست دولت جمهوری اسلامی می‌کوشد تا از طرق مختلف با نفی هولوکاست و نسل کشی یهودیان در دوران جنگ دوم جهانی در آلمان نازی، پای مردم ایران را به مناقشه‌ای باز کند که اساسا ربطی به ایران ندارد. در حالی که دولت آلمان وقوع این حادثه را پذیرفته و کلیه اسناد و بقایای بازمانده از اردوگاه‌های مرگ نازی در این کشور به صورت موزه نگهداری می‌شود، اصرار مقامات جمهوری اسلامی در نفی هولوکاست تنها به دلیل دشمنی آنها با ماهیت دولت جمهوری اسراییل در خاورمیانه است.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©