جاسوسان جمهوری اسلامی به دنبال تکرار حادثه آمیا در آلمان بودند
به روز شده در      یکشنبه 1 بهمن 1396     -   Sunday January 21 2018

هفته‌نامه آلمانی فوکوس نوشته است تفتیش خانه‌های «جاسوسان» ایرانی در اوایل هفته گذشته حاکی از آن است که فعالیت‌های آنها بر اماکن یهودیان در برلین متمرکز بوده است. هدف نهایی آنان حمله به یکی از این مراکز، مشابه حادثه بمب‌گذاری آمیا در آرزانتین بوده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

این نشریه خبری به نقل از منابع امنیتی نوشته که ایرانی‌ها به دنبال اهداف بالقوه برای حمله به این اماکن بوده‌اند. به نوشته فوکوس یکی از اهداف آنها کمیته یهودیان آمریکا بوده است.

برپایه گزارش نشریه فوکوس، انجمن یهودیان ارتودوکس در میدان الکساندرپلاتس واقع در مرکز برلین و خاخام آن تحت نظر جاسوسان ایران بوده‌اند.

به گفته منابع امنیتی آلمان، باشگاه ورزشی مَکابی نیز از سوی این جاسوس‌ها کنترل می‌شده است.

برپایه این گزارش کمیته یهودیان آمریکایی خواستار اخراج علی ماجدی، سفیر ایران در برلین شده است.

فوکوس می‌افزاید دو روز پیش از کریسمس، سفیر ایران به وزارت خارجه آلمان احضار شده و مقام‌های آلمانی از وی می‌خواهند به تهران پیام دهد جاسوسی علیه منافع آلمان را فورا متوقف کند. هنوز منبع دیگری این خبر را تایید نکرده است.

جوزف شوستر رئیس شورای مرکزی یهودیان در آلمان، به فوکوس گفته است، این اقدام ایران نباید بدون مجازات بماند.

شایان ذکر است انفجار مرکز همیاری یهودیان واقعه‌ای تروریستی بودکه  در ۱۸ ژوئیه ۱۹۹۴ با دستور مستقیم عالی‌ترین مقامات حکومت ایران به وقوع پیوست. در جریان حادثه تلخ ۸۵ نفر از شهروندان یهودی‌تبار آرژانتینی جان خود را از دست دادند و بیش از سیصد نفر زخمی شدند. 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©