دادخواست غرامت ۳۶۰ میلیون دلار علیه جمهوری اسلامی و رژیم سوریه
به روز شده در      چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398     -   Wednesday May 8 2019

جمهوری اسلامی ایران و رژیم بشار اسد متهم به قتل و محکوم به پرداخت ۳۶۰ میلیون دلار غرامت به خانواده هنکن شده اند. دادخواست این اتهام در یک دادگاه فدرال در واشنگتن ثبت شده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

 

 

فرزندان «ایتم و نعما هنکن» با تسلیم دادخواست قانونی به یک دادگاه فدرال در واشنگتن، ضمن متهم کردن حکومت جمهوری اسلامی ایران و رژیم سوریه به قتل والدین شان در حمله تروریستی در کرانه غربی، واقع در بخش قدیمی شهر اورشلیم در سال ۲۰۱۵، درخواست ۳۶۰ میلیون دلار غرامت کرده اند. 

این دعوی حقوقی سه سال پس از وقوع حمله وحشیانه توسط تروریست های فلسطینی به خودروی خانواده هنکن و قتل والدین چهار فرزند خردسال، مطرح شده است. قاتلان « ایتم و نعما هنکن» در سال ۲۰۱۶ در یک دادگاه در اسراییل به حبس ابد محکوم شدند.

بر اساس دادخواست ارایه شده به دادگاه، بعدازظهر روز اول اکتبر سال ۲۰۱۵،  در حالی که خانواده آمریکایی-اسراییلی هنکن  به همراه چهار فرزند خردسال شان سوار بر خودروی شخصی و درمنطقه کرانه غربی در حال رانندگی بودند، توسط سه مرد عرب فلسطینی مسلح، متوقف می شوند و به منظور باج خواهی از دولت اسراییل، قصد ربودن خانواده هنکن را دارند که با مقاومت پدر و مادر این خانواده روبرو می شوند. دو تن از مردان مسلح پدر و مادر خانواده هنکن را جلوی چشم فرزندان نه، هفت و چهار ساله و نیز ده ماهه ایشان به قتل می رسانند و از صحنه جنایت می گریزند.

چند روز بعد از این حمله تروریستی و با عملیات ضربتی ارتش اسراییل، جنایتکاران و عوامل برنامه ریز و مرتبط با این حمله دستگیر شدند. عوامل فلسطینی ترور خانواده هنکن در دادگاه به وابسته بودن شان به گروه حماس اعتراف کردند و بر این اساس فرزندان هنکن در دادخواست غرامت ۳۶۰ میلیون دلاری بدلیل ضربات روحی  روانی وارد شده به ایشان، جمهوری اسلامی و رژیم سوریه را بعنوان حامیان مالی، تدارکاتی و تسلیحاتیحماس، در حمله تروریستی به خانواده خود، مقصر شناخته اند.

در این پرونده ارتباط تروریست ها با حماس و تعامل چند بانک ایرانی و سوریه ای بعنوان واسطه های مالی حماس بررسی شده است. رسانه ای شدن شکایت فرزندان هنکن از حماس، جمهوری اسلامی ایران و رژیم سوریه از آنجا اهمیت بیشتری پیدا می کند که درست پس از قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (یکی از تامین کنندگان اصلی مالی و نظامی حماس) در فهرست سازمان های تروریستی تحت تحریم دولت ایالات متحده، رخ داده است.        

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©