مهرانگیز کار، حقوقدان ایرانی، از رهبرحکومت جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران شکایت کرد
به روز شده در      شنبه 26 مرداد 1398     -   Saturday August 17 2019

«مهرانگیز کار» حقوقدان ایرانی، به عنوان یک شهروند آمریکایی از حکومت جمهوری اسلامی ایران، بویژه علی خامنه ای، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عوامل شکنجه، گروگان گیری و قتل فرا قضایی همسرش- سیامک پورزند- شکایت کرده است. وی اظهار داشت: از این فرصت برای حرکتی فعالانه در جهت عدالت خواهی و به ثبت رساندن جنایات ضد حقوق بشری حکومت جمهوری اسلامی استفاده خواهد کرد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

دفتر حقوقی «هریسچی و همکاران» که وکالت خانم مهرانگیز کار را به عهده گرفته است، مرگ سیامک پورزند را "مشکوک" خوانده و جمهوری اسلامی را مسئول مرگ او معرفی کرده است.

«سیامک پورزند» روزنامه نگار ایرانی، پس از کنفرانسی با عنوان «ایران بعد از انتخابات» در فروردین سال ۱۳۷۹ که توسط بنیاد هانریش بل در برلین برگزار  و به «کنفرانس برلین» مشهور شد ، به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و جاسوسی به ۱۱ سال حبس محکوم شد.  در این دوران فیلم «اعترافات اجباری» سیامک پورزند از صدا و سیمای جمهوری اسلامی چندین بارپخش شد. وی برای مدت طولانی تحت فشار نهادهای امنیتی بود و اجازه خروج از کشور و ملاقات با خانواده‌اش را نیافت تا این که سرانجام، در اریبهشت سال ۱۳۹۰ در ۸۰ سالگی با پریدن از طبقه ششم آپارتمان محل اقامتش به زندگی خود پایان داد.

خانم « مهرانگیز کار» نیز که حقوقدان،  نویسنده و کنشگر حقوق بشراست، پس از بازگشت از این کنفرانس مورد بازجویی قرار گرفت و دستگیر شد. وی به مدت دو ماه در زندان اوین زندانی بود و سپس آزاد شد، پس از آن در یک محاکمه غیرمنصفانه  به چهارسال حبس محکوم شد، اما  وی موفق شد به خارج از کشور بیاید.

لازم به ذکر است، «شرکت کتاب» تاکنون پنج جلد کتاب از خانم مهرانگیز کار را با عنوان های: شریعت و روند عرف زدایی، بازیابی رویا در حقیقت، خانه نرگس، چگونه با حجاب شدیم، یخ، مهتاب و کافه را در آمریکا منتشر کرده است .

 

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©