برگزاری نشست زنان در شعر، ادبیات معاصر فارسی و روزنامه نگاری در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
به روز شده در      سه شنبه 23 مهر 1398     -   Tuesday October 15 2019

دانشگاه کالیفرنیا جنوبی با ابتکار و همت گروه «پاکسا» (Persian Academic and Cultural Student Association) و پشتیبانی و حمایت بنیاد فرهنگ، در روز شنبه ۲۶ اکتبر از ساعت ۲:۳۰ تا ۵ بعدازظهر، میزبان نشستی با عنوان « زنان در شعر، ادبیات معاصر فارسی و روزنامه نگاری » دربازخوانی اثرگذاری زنان نویسندهٔ فارسی‌زبان بر گستره‌های گوناگون نوشتن خواهد بود.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

بی‌تردید شمار زیادی از نویسندگان زن فارسی‌زبان در دهه‌های گذشته به ورود، شکل گیری و جا افتادن برخی نشانه‌ها یا مؤلفه‌ها در فضای شعر، داستان و روزنامه‌نگاری ایران و دیگر سرزمین‌های فارسی‌زبان نقش بسزایی داشته اند. 

سخنرانان این نشست خانم ها «هما سرشار»روزنامه‌نگار؛ «حورا یاوری» پژوهش‌گر و تحلیل‌گر ادبی؛ و « روجا چمنکار» به ارزیابی نقش زنان در گسترهٔ مطالعه و کار خود می‌پردازند. مجری این برنامه خانم ماندانا زندیان می باشد.  

نشست « زنان  در شعر و ادبیات معاصر فارسی و روزنامه نگاری » با پخش فیلم مستند «ایمان بیاوریم» اثر عطیه عطارزاده مستندساز ساکن ایران گشایش می یابد. فیلم «ایمان بیاوریم» مستندی است دربرگیرندهٔ چندین مصاحبه با زنان شاعر جوان ساکن ایران دربارهٔ مسیری که شعر زنان فارسی‌زبان در درازای عمر بلند خود پیموده و دشواری‌ها و دستاوردهای این مسیر را طی کرده اند.

 

 

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©