شادباش میتسوتاکیس ، نخست وزیر یونان به دانش‌آموز پناهنده ایرانی به خاطر موفقیت در آزمون‌های سراسری
به روز شده در      پنجشنبه 9 تیر 1401     -   Thursday June 30 2022

بیگی، دومین فرزند از والدین پناهنده ای است که در سال 2019 از ایران وارد جزیره لسبوس شدند. در زمان ورود او و خانواده اش، او حتی یک کلمه زبان یونانی نمی دانست و صحبت نمی کرد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
به گزارش گریک هرالد: کیریاکوس میتسوتاکیس نخست وزیر یونان شخصا در تماسی با کوروس دورمحمدی بیگی، دانشجوی 19 ساله پناهنده ایرانی، به دلیل نتایج استثنایی او در آزمون های سراسری دانشگاه یونان، یعنی آزمون های پانهلنیک، تبریک گفته است.
 
نخست وزیر از مادرید، جایی که در نشست سران ناتو شرکت کرده است، تماس گرفت و به بیگی گفت که او یک نمونه و منبع خوش بینی است. نخست وزیر یونان در طی همین تماس این دانش آموز نابغه را به دفتر خود در کاخ ماکسیموس مقر نخست وزیری دعوت کرد. .
 
در مدت کوتاه سه سال ، او زبان یونانی را یاد گرفت و در امتحانات نهایی خود میانگین 18/25 از 20 را کسب کرد، نمره ای که امیدوار است بتواند جایگاهی را برای او در دانشکده مهندسی برق در تسالونیکی تضمین کند.
 
بیگی می گوید: «من یونانی را چرا توانستم در سه سال یاد بگیرم زیرا در محیطی زندگی می کردم که همه یونانی صحبت می کردند.
 
«همه پناهندگان می توانند یونانی را یاد بگیرند و در جوامع محلی ادغام شوند. به شرطی  که به ما فرصت کافی داده شود.»
 
این دانش آموز زندگی سخت خود را در ایران پشت سر گذاشته و منتظر فرصت هایی است که یونان در اختیارش قرار داده است و قرار می دهد.
 
بیگی  در پایان می گوید: «نباید نادیده گرفت که من با کمک معلمانم موفق شده ام.»
ایرانشهر: از این گزارش چندین نتیجه می توان گرفت که مهم‌ترین آن بی کفایتی جمهوری اسلامی در خدمت به ملت ایران و فرار مغزهای امروز و آینده ایران است از سویی دیگر مهمان نوازی کشورهایی بمانند یونان از اتباع مظلوم خارجی منجمله ایرانی.
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©